איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
בנוגע למה שמפורסם דעת מרן פאר הדור שליט"א שמותר לשמוע שירים בער"ש בימי ספירת העומר. לכאורה יש סתירה לזה מדברי הלקט יושר (עמ' צ"ז) שכתב שמהרא"י לא היה אומר אפילו "אליהו" בעומר רק כשחל ל"ג בעומר ביום א' אומר "אליהו" ע"כ. ולכאורה הכוונה שלא היה רוצה לזמרו, וא"כ ק"ו בער"ש שאין לשמוע שירים עם כלי נגינה?
מהרא"י החמיר לעצמו, ולא הורה כן לרבים, ואין מנהגים מחייבים את כולם. והרי אפילו לבישת בגד חדש שהחמיר בו מהרא"י שם הרבה, מעיקר הדין הדבר מותר (וע"ע בשו"ת יביע אומר חלק ג' חאו"ח סי' כ"ו, ובשו"ת ויען הכהן ח"א סי' ל"ז), אף ששם יש יותר ענין להחמיר אחר שיש לו עוד מקורות, ופשט איסורו בכמה עדות. וכל שכן בנ"ד שלא שמענו וראינו איסור בזה. ועוד, שאפילו בשאר ימות החול בעומר אינו איסור ממש, וכלשון החזו"ע – יו"ט (עמ' רנ"ח) "נכון שיחמירו". ובערב שבת אחר חצות אפשר להקל.