Menu
שאל את הרב
print
אא

בהיותי תלמיד לתחום הנהלת החשבונות אבקש את הדרכתכם בנוגע לזהירות בעניין גזל שכן פעמים יתכן ואדרש ע"י מעסיקי לבצע פעולות שאינן מוסריות . לדוגמה יתכן שהמעסיק יבקש להקליד חשבונית שאינה קשורה להפקת ההכנסה (לא חוקי ,עלול לגרום להקטנת התשלום למעמ ו/או למס הכנסה) דוגמה נוספת יתכן והוא ידרוש שאכין תלוש שכר שאינו מביא לידי ביטוי את כל זכויותיו של העובד המגיעות לו עפ"י חוק (תעריף שעות נוספות או תעריף יום המנוחה(=מוצ"ש) וכד') כיצד עלי לנהוג ? כיצד להמנע מחשש גזל ? האם העובדה שאני כפוף למעסיקי משחררת אותי מאחריות ? מה הדין במקרה שאם לא הייתי מבצע היה המעסיק עושה זאת בעצמו ?

הרב דוד עידאן

אם המעסיק בעצמו יכול להנפיק את החשבונות או התלוש אין פה איסור דאורייתא לפני עור ומ"מ עדיין יש איסור מדרבנן שחייב להפרישו מאיסור (עיין בספר יביע אומר ח"ב או"ח סי' ט"ו אות א') אלא אם הוא מחלל שבת בפרהסיא יש מקום להקל כי לא מצווים להפרישו בצרוף דעה נוספת שאפילו באדם ששומר שבת גם מדרבנן אין מצוה להפרישו (שם אות ז').

ואולם כ"ז מעיקר הדין אבל ראוי לחפש מקום עבודה אחר הפועל ביושר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן