Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום ,לאחרונה אני נכשל בהוז"ל אני חייב את העצה של כבוד הרב א. עצה איך להפסיק ב. מה עלי לעשות על מנת לכפר [דבר קטן שאני אוכל לעמוד בזה ]

הרב צמח מאזוז

ראשית כל אשריך שזה כואב לך, וזה מראה שיש תקוה טובה, ותדע לך שהקב"ה מצפה לך ומחכה מתי תחזור אליו, ומעלתך גדולה מאוד כדברי חז"ל "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גדולים יכולים לעמוד וזה כולל האבות הקדושים הנביאים והאמוראים וכל חכמי הדורות זיע"א, ומי ישמע כזאת ולא יעשה כל הכוחות וכל המאמצים להצליח! וכעת לענייננו: 1. בני! תקרא ותשנן את פרק י"ז מהספר הקדוש ראשית חכמה ח"ב, ותבחר לך מהספר מאמרים קצרים שיהיו מול עיניך בשעה שתצטרך אותם, שיהיו בידיך כנשק נגד האויב. 2. תשמור על העיניים שלא להסתכל על נשים ולא לקרא בעיתונים האסורים שהם מגרים לאדם את היצר הרע, ובודאי לשמור את המחשבה, כדברי חז"ל עיין רואה ולב חומד , וכלי מעשה גומרים. והרמב"ם כותב בהלכות תשובה פ"ד הלכה ד' המסתכל בעריות … והוא אינו יודע שראיית העין עוון גדול שהיא גורמת לגופן של עריות וכו' ע"ש. 3. בדרך כלל היצר מכשיל את האדם בזה בשירותים , וכבר ידוע בש"ע שאסור לאדם לנגוע באותו מקום ע"ש ואמרו חז"ל "יד לאמה תיקצץ" – עם זאת בצרכים גדולים שאדם מתעכב , ישתדל שמהרגע הראשון יאחוז בשני ידיו בציציות שעליו כמו בקריאת שמע ויסתכל בהם ולא יזוזו עיניו מהם, ויראה נפלאות. כי קדושת הציצית תגרום שהקישוי יעלם והתאווה תברח ויצליח שלא יכשל והוא בדוק ומנוסה. 4. כל אדם מכיר בעצמו מה הסכום קנס שיקבע לעצמו שיוכל להשפיע עליו שלא ייכשל עוד פעם ויקבל על עצמו סך זה למשך שלושה חדשים וגם זה יוכל לעזור. אחר שתעמוד בזה נדבר על התיקון.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן