שאל את הרב
print
אא

פלא בעיניי שבהתכתבות הזאת הוזכר שו"ת תפלה למשה ח"ב (בתשובה הראשונה) שהתיר להכשיר תנור לפסח, וגם הוזכר הוראה ברורה על תערובות, ולא הוזכר שבנ"ל כתוב שהגרמה"ל זצ"ל בשיעור מוקלט אמר שא"א לנקות תנור. המחברים כתבו שאינם יודעים מה קדם למה, ולע"ד פשוט שהאיסור הוא משנה אחרונה, כי הוא הנכון מצד המציאות שתמיד נשאר שומן על התנור והגישה לכל חלקי התנור לצורך ניקויו מצומצמת מאד ותמיד יישאר לכלוך בעין (וגם בין המתירים יש אומרים שחייבים להחליף גומיות). ועוד סימן לדבר שזו משנה אחרונה, שכידוע נמשך רבות אחר פסקי הגרע"י זצ"ל, וכשחלק עליו זה אחר עיון רב. רק אם יש פירוליזה אין מחלוקת שניתן להכשיר.

הרב לירן ישי

הוא דבר שתלוי במציאות ולא משנה מה משנה ראשונה או משנה אחרונה, אם נשאר שומן שיש בו טעם מושבח אחר היסק או ניקוי, אסור. ואם הוא נשרף ונהיה אפר או שע"י חומר פוגם הוא נפגם, מותר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0