Menu
שאל את הרב
print
אא

א.למה שם אדנו''ת נקרא כך עם קמץ בנו''ן שהרי יכול אדם להתבלבל ולחשוב שהכוונה היא לאדונים שלי בסמיכות (כמו שמצינו שלוט אמר למלאכים)ולא עם חיריק בנו''ן ? ב.יש מילים בתורה שהמפיק ה''א משנה את משמעותן כמו אישה למשל אך יש מילים שעם או בלי המפיק תישאר אותה משמעות כמו לה,אותה אז למה יש בהן מפיק ? ג.בתפילת י''ח אנו אומרים :''ומקיים אמונתו לישני עפר'' אבל באמת בפועל זה לא מתקיים עכשיו אז למה לא תיקנו לומר את זה בלשון עתיד?

הרב אמיר דאדוואנד

א. לשון אדנות היא תמיד בלשון רבים, וזה דרך כבוד. וגם בבשר ודם נכתב בלשון רבים כמו אם "אדוני"יתן לו אשה, אע"פ שאינו אלא אדון יחיד.

ב. המפיק בא בדרך כלל במקום מילה שלימה, כגון במקום לומר שלחן שלה (בשתי מלים) אומרים שלחנה במלה אחת ומפיק. וגם במקומות שבא במקום אות אחת כגון גבה וכדומה, המפיק בעצם אומר שיש כאן אות ה"א שצריך לבטא אותה כמו כל אות אחרת, וא"כ לשאול "למה יש מפיק" זה דומה לשאלה למה אומרים "אכל" אוכל ולא משמיטים את הלמ"ד ואומרים "אכ" אוכל.

ג. מה פירוש ?! בורא עולם ביטל ח"ו את העסקה ?

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן