Menu
שאל את הרב
print
אא

מה טעם הכלל ש"ספק ברכות להקל נגד מרן"? כי אם מרן הוא מרא דאתרא, והלכה כמותו אפילו כנגד אלף פוסקים, ונאמר שהנוטה מדבריו אפילו מקולא לחומרא עושה לא כדין (דומני שנאמר שגם המחמיר כנגד מרן צריך כפרה או שאני טועה) אז מדוע בברכות יש דין שונה? ואם תאמר שהספרדים קיבלו את מרן בתורת ספק ולא בתורת ודאי כמו שיש טוענים, אז מדוע לא להחמיר נגד מרן בכל ספק דאורייתא? השאלה נשאלת לצורך הבנת כללי הפסיקה

הרב רזיאל כהן

בגלל שהברכות אינן מעכבות, ויש בהן חשש איסור דאורייתא חמור של "לא תשא" שנזדעזע  העולם עליו. אמנם מי שבכל זאת רוצה לסמוך על מרן גם בדיני ברכות – אין מזניחים אותו כנודע בשם החיד"א.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן