Menu
שאל את הרב
print
אא

האם יש מקור או הסבר לכך שלתפילה אפשר להשלים מניין רק אם יש 6 שלא התפללו בעוד לזימון צריך 7 שאכלו למה חשוב יותר זימון מהתפילה. מקורות אם יש? 

הרב ירון ביתאן

 

הגמרא (ברכות מח.) אומרת שלענין צירוף בזימון בעינן רובא דמינכר. וכן פסק מרן בשו"ע (סימן קצז סעיף ב) ואילו לגבי צירוף למנין כתבו הפוסקים (עיין בסימן סט סעיף א ובאחרונים שם) שמספיק ששה שלא התפללו בשביל להחשב כמניין גמור. ונראה הטעם, שלגבי זימון כיון שרק מי שאכל לחם יכול לעשות זימון, ממילא אי אפשר לצרף יותר משלש שלא אכלו לחם בשביל להחשב כעשרה. מה שאין כן לגבי מנין שהעיקר שיהיה עשרה בני דעת בשביל להחשב כמנין, וממילא כל שיש ששה שצריכים להתפלל אפשר לצרף עוד ארבעה איתם ולעשות מנין. (אבל פחות מששה לא כיון שאין כאן רוב שצריכים להתפלל, ולא יכולים לגרום לאחרים להצטרף איתם. דתמיד אזלינן בתר רובא)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן