שאל את הרב
print
אא

בהמשך לשאלתי מספר 18893 ( בעניין במ"מ בדברי הראב"ד ) רציתי לשאול, האם ייתכן שהתכוון הראב"ד לומר את דינו דווקא בדין חביצא שדיברה הגמ' שהרי אפשר לנסח את דברי הראב"ד גם כך: "בישל פחות מכזית מברך במ"מ ואם אכל כשיעור מברך מעין שלוש " רצוני לומר שהד"ה שפתח הש"ע קצת מטעה אולי הראב"ד לא התכוון כלל לפת ממש ( ועוד ראיה שהרשב"א התייחס לד"ה אמר רב יוסף שזה בדין חביצא ) - אני אשמח לדעת גם אם יש איזשהו חכם שדיבר בנוסח כזה אפשרי?

הרב רזיאל כהן

ההבנה החדשה שמציע כת"ר (וכנראה רמז עליה גם במכתבו הקודם), היא מה שהתכוונתי לשלול בתשובתי הראשונה.

ואפילו אם נתפוש הבנה זו כדי לתרץ את התמיהה, עדיין תשאר לנו תמיהה חדשה - איך יתכן שעך חביצא (שהוא לחם גרוע) יברך על המחיה אפילו בפחות מכזית ? גם מכל מהלך דברי הרשב"א נראה שדברי הראב"ד אמורים על לחם גמור. שוב ראיתי בספר הבתים (הובא בקובץ שאלות קמ"א) דמשמע שהראב"ד דיבר רק על פירורים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0