יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
לפי דברי מרן שליט"א, האם לימוד מדע הוא קיום של לימוד מעשה בראשית? ואם לומדים איך שהבין הרמב"ם את הטבע והמדע, האם יש בזה קיום של לימוד מעשה בראשית, למרות שמתברר שהרמב"ם הסתמך על הבנת הטבע שבימיו שכיום יודעים אנו שיש בהבנתם טעויות רבות?
– אם הבנתי נכון לא התכוון מרן ראש הישיבה בתשובתו הקודמת לומר שהבנת הטבע של הרמב"ם היא ההבנה הנכונה – אלא כוונתו שהמושג "מעשה בראשית" הוא באמת מה שמכנה הרמב"ם מעשה בראשית. אע"פ שנשתנו ההבנות בימינו.
– ומ"מ למעשה לעניו לימוד מדא בזמנינו – יש לזכור מה שהזהיר הרמב"ם בהלכות יסודי התורה בסוף פרק ד' שאין ראוי לטייל בזה אלא מי שמילא כרסו לחם ובשר. וכ"ש בזמנינו שלצערנו ע"פ רוב המדע המודרני גובל באטאיסטיות, דשייך בזה ביותר מה שהזהיר שם בסוף פרק ב'. אא"כ מדובר בגבור אמיתי, ובספרים כשרים.