Menu
שאל את הרב
print
אא

אני בחור שמתחזק והתקופה האחרונה בביתי לא פשוטה לאבי התחילו בעיות נפשיות הוא הפסיק לבוא לבית כנסת ובקושי יוצא מהבית ושהוא יוצא הוא מתבלבל אני בוכה על כך הרבה בהתבודדויות אני רוצה שנחזור ללכת יחד לתפילה ועוד מעט פורים וצריך לקרוא מגילה במניין וקשה לי המחשבה שהוא ישאר בבית ולא יבוא. הרב הוא לאט לאט הולך לאיבוד אם אפשר תפילה מיוחדת שאני אקרא כל יום בשבילו.

הרב אליהו מאדאר

צדיק! הנסיונות רבים הם לכל אחד, ובפרט בדורנו זה שרבו הנסיונות, הקשיים, הבעיות והחלאים, הצרות והבלבולים. ואין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים, שיאמר די לצרותינו, ויושיענו בגאולת וישועת הכלל והפרט בקרוב.

אני מבין ללבך, להרגשותיך ולחששותיך, אבל חזק ואמץ, אל תפול ברוחך ואל תכנס לעצבות ח"ו, תשתדל ותעשה דבר המועיל, וה' יעזור.

איעצך ויהי ה' עמך.

א. אם במשפחה לא שומרים תורה ומצוות, להשתדל שיתחזקו בדבר אחד לגמרי, או בשמירת שבת, או בהנחת תפילין, או בכיסוי ראש וכיוצא. ואם שומרים להוסיף איזה דבר כגון לקבל שבת מוקדם בכמה דקות.

ב. לבדוק אצל מומחה ויר"ש כל מזוזות שבבית, ובפרט בהחדר שאביך ישן בו. וכן את התפילין שלו, ואם חלילה אינו מניח, לבדוק לו את התפילין ולהניחן כל יום.

ג. לקרוא תהילים, ואם המשפחה גדולה, ואפשר לגמור תהילים לפחות כל שבוע, עדיף. ואם לא, להרבות בקריאת תהילים.

ד. כדאי לקרוא את הלחש נגד עין הרע, שתיקן מרן החיד"א ז"ל ונדפס בסוף ספר תהילים איש מצליח.

ה. יש תפילה ולימוד קל וחומר שתיקן הרב בן איש חי ז"ל, ונדפס בסוף ספר תהילים איש מצליח.

ו. ואחר כל זה, צריך לעשות השתדלות בדרך הטבע, וליקח אותו לרופא, ואפשר שיתן לו איזו תרופה שתעזור לו. ואני מכיר אנשים שהזקינו והתחילו להשתבש, וב"ה אחר זמן חזרו לעצמם (כמעט) ובאים להתפלל, ומדברים לענין וכו'.

ולכן חזק ואמץ, תשתדל ועשה כפי כחך, והשלך על ה', כי הוא רחום וחנון ובידו להושיע, לרפוא ולהבריא כל אדם, והטוב בעיניו יעשה.

רפואה שלמה ובשורות טובות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן