נדר
מכיון שהחלק של הנדר שנדרת שהבעל לא ישחק עם ההורים אין בו ממש, כי אדם לא יכול לאסור על חבירו דברים שאינם שלו, גם החלק שנדרת שהוא לא ישחק אתך אינו קיים, וכמבואר כיוצא בזה בשלחן ערוך (יו”ד סי’ רל”ב ס”ז). בקיצור, אין כאן נדר ואין צריך התרת נדרים.
לגבי נדרי מצוה שידוע שאפילו אם לא אמר שעושה נדר למרות זאת כשאמר לעשות מצוה נחשב לנדר כל זמן שלא אמר בלי נדר .ורציתי לדעת האם תנאי פעם בשנה מועיל שאומר שכל מה שיאמר זה יהיה בלי נדר שלא יכשל בעוון נדרים ?
מפורש במרן שאדם אומר לצדקה זה נדר (ביו"ד סימן רנ"ח). וגבי התנאי – למעשה כל ישראל לא סומכים על זה כיון שכל פעם בהתרת נדרים עושים תנאי ומסירת מודעה שכל הנדרים לא יחולו. ועם כל זאת חוזרים לעשות התרת נדרים, כמה פעמים בשנה. בכל הנדרים והקבלות בלב וכו'. אפי' שתנאי זה נזכר בגמרא.
והרב עובדיה זצ"ל נראה שסומך על התנאי הזה עיין בחזון עובדיה ימים נוראים (בעמודים מה מו בהערה). אבל לא כתב את זה בהלכה בפירוש – אולי לא לפרסום.