לכאורה מה שאנו מברכים היום ברכת התורה בקריאת ספר תורה מבלי לבדוק זה מדין חזקה שכל הספרים בחזקת כשרות. ושאלתי היא האם היום שיש לנו אפשרות לבדוק בהגהת מחשב זה יהיה חיוב כדי שלא יהיה ברכה לבטלה כמו שמצינו לגבי ברכת כיסוי הדם בחיה שלא מברכים עד שיבדוק את הריאה שאם נמצא טריפה שלא יברך לבטלה ולכאורה אם תאבד הריאה החיה תהיה כשרה מדין חזקה אבל כשהיא נמצאת בודקים כיון שאפשר ואם כן יהיה אסור לברך עד שיעבור הגהת מחשב כיון שאפשר.