Menu
שאל את הרב
print
אא

אני בת 15 ואני ברוך השם נוהגת לכסות את הראש בעת תפילה, או בעת אמירת תהילים, ברכת המזון, וכדומה. אבל לפעמים אני הולכת לבית כנסת או לכותל ונשים אחרות מסתכלות על זה בצורה מוזרה או שזה גורם להמון מבטים לא נעימים, אז השאלה שלי היא אם בכל זאת זה מנהג יפה לכסות את הראש גם במקומות ציבוריים או שעדיף שלא? כי אני מאוד רוצה אבל אני חושבת שזה אולי גורם ללעג למנהג הזה. אשמח לתשובה.

הרב מאיר גבאי

אשרייך, על זה נאמר ולא יבוש מפני המלעיגים עליו בעבודת ה' (שלחן ערוך סימן א').

ועל כל פנים אם זה מפריע וגורם בושה אפשר ללבוש כובע של נשים (בריט) וכדומה, שאז יחשבו שאת נשואה אפילו שאת צעירה. וכך נראות בנותי אפילו שהן צעירות יותר מגיל 15, נראות כנשואות. ובבית הכנסת אם את מתביישת שהן מכירות אותך שאת צעירה, אפשר לוותר מלבוא לבית הכנסת, ולהתפלל בבית. או מאידך גיסא אפשר להקליד בכתב גדול, בזה הלשון: לפי רבנו עובדיה יוסף זצ"ל ביחוה דעת, ועוד פוסקים. "צריכות גם הרווקות לכסות את ראשן בתפילות ובברכות". ולתלות את זה בעזרת נשים בכמה בתי כנסיות ולאט לאט יכנס לתודעה, ותהיה השפעה טובה, ומאז כבר לא יסתכלו על זה כדבר מוזר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן