יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
א. מרן ראש השיבה שליט"א כתב לגבי יום העצמאות שאין לומר הלל בגלל שאנחנו עדיין עבדי אובאמה. שאלתי היא, גם אם זה אכן המצב, הרי נפסק להלכה בהרמב"ם שקריאת המגילה היא במקום ההלל, אם כן, מכאן עולה השאלה ביתר עוז מדוע לא נאמר הלל אע"פ שאנו עבדי אובאמה? ב. מרן ראש הישיבה כתב שאין לומר הלל בגלל שמיליון ילדים לא יודעים "שמע ישראל", ואני שואל האם בגלל זאת נתעלם מניסי הקב"ה בהקמת המדינה שיש בהקמתה קידוש השם גדול (מכה אנושה לנצרות ולאיסלאם! רואים בחוש שהתורה אמת שהיא הבטיחה שעוד יהיה קיבוץ גלויות מארבע כנפות הארץ! עם ישראל המחולל בגויים 2000 שנה כבר אינו כצאן לטבח! ועוד ניסים ממות לחיים) האם מתוך 365 יום בשנה אין לומר הלל יום אחד? הרי בשאר 364 הימים האחרים נתפלל על חסרונותיה של המדינה! ג. אמנם כבוד מרן ראש הישיבה כותב נתון מכאיב על מיליון ילדים שלא יודעים קריאת שמע, אבל מה נעשה שלפני הקמת המדינה היו 17 מיליון יהודים אשכנזים שרובם ככולם חילונים ומתבוללים! ואדרבה, כיום יודעים בבירור שרק במדינת ישראל אין התבוללות! יהודי מרוקו וטוניס וצפון אפריקה שלא עלו לארץ ברובם מיתבוללים (60%), רבים מיהודי ארה"ב מתבוללים (50%), בכל מקום בעולם אחוז ההתבוללות הוא נוראי, ורק במדינת ישראל הוא אפסי! האם אין זה עוד יתרון רוחני בהקמת המדינה? ד. האם מרן ראש הישיבה סבור שיש לומר תחנון ביום זה? מברכו ברכת הדיוט באהבה רבה, עמרם.
אדם שנעשה לו נס פרטי בודאי שחייב להודות כדת וכדין, אבל הציבור בארץ שנעשה להם נס, הרי עיקר הנס הוא שהעמידו שלטון משלהם והוא עיקר החגיגה וזהו עיקרו של יום העצמאות ושמו מוכיח עליו, והא ראיה שאלפי יהודים שעלו לארץ לפני הקמת המדינה, לא אמרו הלל ואולי אמרו באופן פרטי אבל מעולם לא הוכרז כן בציבור, ומיד אחר הקמת המדינה תקנו לומר הלל כי עיקרו של ההלל לא על ילדים קוראים קריאת שמע וכו' אלא על השלטון ולאחר הקדמה זו נבין שכל עוד שהשלטון חילוני ואפילו מרדן וכופר ועוקר דת היאך נאמר הלל ועל מה נאמרהו, ולכן מתפללים אנו לא רק על קבוץ גלויות אלא גם על השיבה שופטינו ואת צמח דוד עבדך וכו' כי את השלטון כפי דעת תורה כולם יאמרו ק"ש ולא תהיה עוד התבטלות ועוד מרן ראש הישיבה שליט"א אומר תחנון ביום העצמאות ולא אומר הלל וכן נוהגים בישיבת כסא רחמים על פי הוראתו.
מאת: פלוני | תאריך: ט׳ בכסלו ה׳תשע״ו – נובמבר 21, 2015
אם ההלל על השלטון כמדומני גם בחנוכה השלטון לא היה 100 אחוז משום שהמלכים היו כהנים ובכל זאת אומרים הלל אז למה בעצמאות לא?
ההלל בימי החנוכה על החזרת הדת על תילה ונס פך השמן. והחשמונאים היו צדיקים גמורים ומסרו נפש על ה' ותורתו. והרי כך אומרים בעל הניסים: כשעמדה עליהם מלכות הרשעה לשכחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך ואתה ברחמך הרבים וכו' ומסרת רשעים ביד צדיקים וטמאים ביד טהורים וזדים ביד עוסקי תורתך.
מאת: פלוני | תאריך: ג׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ו – מרץ 13, 2016
לכאורה הרמב"ם בהלכות חנוכה לא כתב כך, הוא כתב וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנה, ורק בהלכה ב הביא את ענין הנס, ומלכות ישראל באותם מאתיים שנה היתה יותר גרועה מהיום?
א. היוונים רדפו את עם ישראל בענינים הרוחניים וכמו שכתב הרמב"ם בהלכה א' "ובטלו דתם ולא הניחו אותם לעסוק בתורה ובמצוות" וכו' ולא כתב ששללו כספם וכדו', ואם כן עיקר החזרת המלכות, היינו שנהיו חופשיים לקיים תורה ומצוות.
ב. בהלכה ב' הביא את ענין נס פך השמן ורק בהלכה ה' כתב חובת אמירת הלל אז מה שאלתך?