Menu
שאל את הרב
print
אא

מדוע כאשר כתוב מצרימה אין האות מ נחשבת כקמץ קטן הרי יש אחריה אות ה שנחשבת כשווא נח? האם כל אות שהיא מלעיל אין נחשב שם השווא כשווא נע אלא תמיד נח? האם יש איזה כלל לדעת מתי המילה היא מלעיל או מלרע?

הרב אמיר דאדוואנד

רק אם הנח הוא "נח נראה" כלומר ששומעים אותו, הקמץ שלפניו הוא קמץ קטן, כגון: "ויקם", "ויסב" שהמ"ם והבי"ת שבסוף המילה הן נשמעות, אבל האות ה"א שאחרי המ"ם במילה "מצרימה" היא נח נסתר, כלומר שלא שומעים אותה כלל, ולכן הקמץ הוא קמץ גדול.

שאלת המשך:

האם כאשר המילה היא במלעיל ויש שם שווא זה תמיד יהיה שווא נח? איך אפשר לדעת מתי הוגים את המילה במלעיל ומתי במלרע האם יש איזה כלל בזה?

הרב חנוך הכהן

לגבי השאלה הראשונה נא לפרט יותר את השאלה או לתת דוגמא.

לגבי השאלה האם יש כלל מה מלעיל ומה מלרע, אין בזה כלל ברור להכל אבל תוך כדי לימוד לשון הקודש לומדים את רוב ככל המילים.

שאלת המשך:

יתר שאת ויתר "עז" בנימין זאב "יטרף" קמץ קטן או רגיל ומדוע?

הרב חנוך הכהן

קמץ רגיל בשניהם, כי הכלל של קמץ חטוף הוא דווקא כאשר ההטעמה לא בקמץ עצמו. ולכן ג”כ אברהם בקמץ רגיל, ומחר בקמץ רגיל ועוד רבים.

שאלת המשך: קמץ קטן וגדול

מה הם הכללים של קמץ גדול וקטן

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן