Menu
שאל את הרב
print
אא

בילקוט יוסף קיצוש"ע סימן שיח סימן צח, כתב שהנוטע בשבת בשוגג מותר למוצ"ש. והיינו שהוא פסק כדברי המשנה בתרומות שבמזיד דווקא יעקר, אך בשוגג יקיים. והנה בביאור הלכה סימן שיח, א כתב להכריע כרבי יהודה שבברייתא דס"ל שבין בשוגג ובין במזיד - יעקר! והיינו ע"פ כללא דעירובין מו, ב דכ"מ שנח' ר"מ ורבי יהודה הלכה כרבי יהודה. ** בעל הילקו"י הפנה ליבי"א ח"י, מצאתי את המקור - שם לא דן בגוף השאלה אם פוסקים בזה כר"מ או כרבי יהודה, אלא הזכיר את המשנה בתרומות אגב השאלה המרכזית האם אחר שאמרינן יעקר אם אפשר לחזור ולטעת שוב. וכמדומני שלא בעיון כתב כן הילקו"י, וממילא אפי' להולכים בכ"מ כהילקוט יוסף אין להם לסמוך על זה, דאגב שיטפיה כתב כן. מה דעת הרב? זו שאלה הלכה למעשה! נציין שהלכה זו אינה מובאת בילקו"י הרגיל אלא רק בקיצור! לכן אין "הערות" לעיין בהם.

הרב אריאל מימון

דבריך מסתברים, ואכן ביבי"א (ח,י או,ח סי' נה אות טו) לא התיר אלא לעקור ולנטוע מחדש שאז לא נהנה ממלאכת השבת, אך להנות מאותה נטיעה לא התיר. ע"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן