Menu
שאל את הרב
print
אא

אבי הוא תימני שאמי וברוך השם תמיד הקפיד על תורה ומצוות. מעולם לא הקפדנו בבית על בשר חלק. גיסי ספרדי וטוען שתימנים שאינם בלאדים (שכידוע הולכים לפי פסיקת הרמב"ם) מחויבים לשולחן ערוך ולכן חייבים גם לאכול בשר חלק. אני יודע שיש עניין של מסורת ומנהגים של כל עדה ועדה ולא צריך למהר לפסול(כמו שיש ספרדים שמקפידים על הפרדה דג וחלב למרות שמקובל לומר שזוהי בכלל טעות סופר). רציתי לשאול האם אכן יש חובה להקפיד על בשר חלק במקרה שלי על אף שלפי המסורת מביתי לא הקפידו?

הרב אדיר כהן

לפי מה שידוע שהשאמים הולכים אחרי הוראות מרן הש"ע כשאר הספרדים, ממילא גם זה בכלל. ואם ברור להם שבזה לא הלכו אחרי מרן, אם כן הרי בפרט זה לא קיבלו הוראותיו, וכמו שגם אצל הספרדים יש עדות שבאיזה פרטים נהגו לא כמרן, ואף לגבי בשר חלק יש מקומות אצל הספרדים שנהגו להקל כגון בעיר תונס.

ומ"מ בארץ הקודש אתרה דמרן ז"ל, כל הספרדים נהגו כמרן גם באותם פרטים שבחו"ל לא נהגו כמרן.וגם בדבר זה. וע"ע בהקדמת מו"ר ועט"ר מרן ראש הישיבה הגאון הנאמ"ן נר"ו לספר ברית כהונה, לגבי מנהגי ג'רבא, איזה מנהגים להמשיך בארץ ואיזה לא להמשיך. ואף לגבי בני תימן דעת מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל שצריכים לנהוג כמרן (וימשיכו רק במנהגים שלא נגד הש"ע). אבל אין זה מוסכם, ומר אחי בשו"ת מחקרי ארץ חלק ג' (סי' ס') האריך והרחיב בזה, והעלה שאם נשארו נפרדים משאר העם, בשכונות ויישובים נפרדים, ימשיכו במנהגיהם, ואם נתערבבו עם הספרדים וילמדו ממעשיהם, ינהגו כמרן ז"ל דין להקל ודין להחמיר. ע"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן