Menu
שאל את הרב
print
אא

אני אישה חרדית שעובדת במשרד רו"ח עם בנות דתיות וחרדיות המנהל שלנו החליט להוציא אותנו לגיבוש, בהתחלה דובר על שלושה ימים לאילת ועכשיו הוא החליט שהוא רוצה לחו"ל מלחתחילה לא כל כך רציתי להצטרף גם לאילת כי זה בלי הבעל ובעלי שיח' אמר לי ליסוע עכשיו שזה עבר לחו"ל אני בטוח לא אצטרף כי אני לא יוצאת מהארץ הבנות במשרד שאלו רב לגבי הנסיעה רוב 7 בנות מתוך 9 רוצות ורק אני ועוד אחת לא מצטרפות הבחורה השניה רווקה שמאוד רצתה להצטרף לנסיעה באילת האם יש כאן בעיה של בן אדם לחברו אם הרוב רוצה ?

הרב מצליח מאזוז

להיפך, מצוה לא לנסוע אתם.

מקורות: כתב הרמב"ם (בהלכות מלכים פרק ה' ה' ט') אסור לצאת מא"י לחו"ל לעולם (פירוש, בין בזמן שביהמ"ק קיים ובין בזמן שביהמ"ק חרב, והארץ בחורבנה). אלא ללמוד תורה או לישא אשה או להציל מידי הגויים ויחזור לארץ. עד כאן לשון הרמב"ם. יש אמנם מתחכמים בהלכה, אבל זו ההלכה בלי כחל ושרק ! בנוסף טיול כזה בלי הבעל הוא לא ראוי ולא רצוי ואיני רוצה להאריך בנושא. תהיי אור ליוצאים לארצות הגויים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן