Menu
שאל את הרב
print
אא

ידוע לפי הגמרא ומדרשי חז"ל כי נבוזרדן רב הטבחים שחט לפי הגמרא בערך 3 מליון יהודים מתוכם 900 אלף בערך רק על עניין זכריה הכהן הגמרא אומרת שבשל מעשה זה הלך ונגייר אני שואל איך מקבלים אדם כזה לגירות שהוא שחט מליונים של יהודים מאפשרים לו להתגיר ? שנית הורדוס מלך מה מקורו האם היה עבד כנעני שהתגייר ולמה בבא בן בוטא אמר לו שתנו היא לפאר את בניין בית המקדש אחרי שרצח את בית חשמונאי ואת חכמי ישראל הרי זה רצח ואין על פשעים אלו ממש תקנה האם לכאורה בגלל שיפץ את בית המקדש נכפר לו?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

לגבי נבוזראדן מסתבר שהלך למקום שאין מכירים אותו והתגייר, ונלע"ד שזכה לזה כיון שכשראה שדמו של זכריה עדיין תוסס, אמר רבש"ע רצונך שאכלה את כולם, ומיד נח הדם. וא"כ עצר בעצמו שלא להרוג בלי חשבון, וגם כפי הנראה היה שליח של נבוכדנצר אע"פ שאין שליח לדבר עבירה, מ"מ סו"ס היה אנוס, וכשהרהר בתשובה ואח"ז ברח, הראה שאין רצונו בכבוד וכיו"ב אלא לעשות רצון ה'. ואילו נבוכדנצר לא זכה אפילו שמבני בניו יתגיירו כמבואר בסנהדרין צ"ו, ע"ב. ועיין בס' אלף דור (פרק ט'). ועכשיו ראיתי בס' אמרי שמאי (פ' וישלח אות תל"ו) שהקשה כמו שכתבת, ותירץ להפך שנבוזראדן גילה מעשיו והתוודה, וראו שחזר בתשובה. ע"ש. ובקובץ לחושבי שמו (אלול תשנ"ו) כתב הרה"ג ר' שלו' צבי שפירא שהוא מכיון שהיה מפחד מדיני שמים, והזהיר חייליו מאשת איש וכו'. ע"ש.

לגבי הורדוס, הוא היה מזרע אדום שהתגיירו בכח ע"י שמעון החשמונאי, והיו עבדים לישראל, ואביו של זה היה מקורב לשמעון, ואיש תככים, והצליח בערמומיותו להרוג את שמעון ובניו ונכדיו ולמלוך. בבא בן בוטא ראה את מצב העם, ומצב ביהמ"ק והציע לו לבנות את ביהמ"ק מחדש, ואם היה חוזר בתשובה לגמרי והיה עוזב מעשיו הרעים היה מתכפר לו, כי אין דבר שאין לו תשובה, אלא שהוא טרח בדבר שיביא לו כבוד, ועזב העיקר, וע"כ שמו נשאר לדראון עולם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן