1) ביום ששי אחר חצות מותר, במוצאי שבת לא (מרן רה"י הגר"מ מאזוז נר"ו בספר מקור נאמן סימן תפ"ד. ע"ש). אך ביום המימונה שהוא אסרו חג, וכן בל"ג לעומר שהוא הילולא דרשב"י, ודאי שיש להקל. 2) אף שאמרו במסכת דרך ארץ, לא יהא אדם יושב בין העומדים וכו', כתב החיד"א בספר טוב עין (סי' י"א) שאם יש למשנים מהציבור סיבה וטעם, שפיר דמי(= מותר). וכן מצד יוהרא אין לחוש, אחר שרבים מהציבור נוהגים כך (ולא רק רבנים גדולים). ועיין למו"ר בספר מקור נאמן (סימן ל"ה) שהרוצה ליקח פתיל תכלת יקח מהרב ברנד ערד, ולא של חסידי ראדזין, שכפי הנראה הוכח בימינו להפך.