Menu
שאל את הרב
print
אא

המליצו לי על טיפול ריגשי בשיטת שלושת המימדים, ושמעתי שיש גדולים שאוסרים מחשש עבודה זרה כגון הגאון הרב רצאבי שליט"א . הגיע לידי חוברת בשם דברי חפץ לרב דוד שלמה שור שנראה שהעלה להתיר וכן ראיתי מכתב מהרב עמרם הופמאן מו"ץ בעדה החרדית שכתב שניתן לעשות הטיפול ללא הפעולות שיש בהם חשש ע"ז (הלשון היא שלי שם מנוסח אחרת ) וע"פ האמור אני מבין שמיסודו עניין זה נלמד מהגויים והם שילבו בזה ע"ז שאינה הכרחית לעצם הטיפול ולכן אפשר לטפל גם בלי הע"ז אך זו הבנתי בלבד לכן אני שואל האם מותר או אסור בחוברות הנ"ל זה הוזכר בשם בדיקת שריר,מבדק מטוטלת,מח אחד.

הרב אדיר כהן

כתב מו"ר ראש הישיבה נר"ו בספרו מקור נאמן ח"א (סי' תתק"כ) לגבי שיטת מח אחד: לפי המאמר שקראתי בפעמי יעקב אין שום בעיה, רק שלא יזכירו מיילים ומושגים זרים שמקורם בעבודות זרות של הודו. ע"כ. וכת"ר העיר שבספר "אל תפנו" העלה שזו עבודה זרה ואיסור וכו'.

ואכן חיפשתי מקור המאמר בפעמי יעקב, והוא שם בגליון ס"ח (עמ' ק"י והלאה), ועיינתי במאמר שם, וכן בתיאור המופיע בספר "אל תפנו", וראיתי שם שהתיאורים שונים לגמרי, אף אם יש איזה דבר משותף. בפעמי יעקב שם התיאור שהוא טיפול טבעי לחלוטין, בעזרת תנועת השרירים הקצרים, מגליעם חסימות אנרגטיות בגוף. ע"ש (והנני מצרף בזה צילום מתחילת המאמר). ואילו בספר אל תפנו מופיע שבתוך הטיפול צריך להדליק נרות ולומר כמה מלים שמקורם מהעבודה זרה. ועל כרחך לומר שאמנם בטיפול הרגיל רגילים לערב בו ע"ז וכו', אבל אפשר גם בלעדי כל זה. וכבר בפעמי יעקב שם השיב ע"ד הרב אל תפנו (וע"ע בגליון פעמי יעקב גליון סט' בסופו, תגובות לכאן ולכאן). וגם בקונטרס דברי חפץ שצירף כת"ר, מובא בתחילתו, דברי רוב מנין ורוב בנין של חכמי ישראל שדברו בזה שכתבו להתיר.

ולכן הדבר ברור לכאורה, שאם הטיפול נעשה ע"י אדם ירא שמים, ללא עירוב של שמות ופעולות מוזרים כמו הדלקת נרות וכו', רק בדרך טבעי, אין מקום לאסור. וכבר הזהיר הג"ר עמרם מופמאן בפסקו, שצירף כת"ר, ללמוד רק אצל יר"ש ושומרי תומ"צ.

שאלת המשך: מח אחד והעברת אנרגיה מאדם לאדם

אני מטפלת בשיטת מח אחד שלמדתי אצל אשה חסידית יראת שמיים ואשר כל אופן הטיפול מאושר ע"י האדמו"ר שלהם. אך לגבי העברת אנרגיה מאדם לאדם הסתייג הרב מלענות בחיוב. שמעתי שיש רבנים שמתירים להעביר אנרגיה, אך בתנאי שאראה את תמונת המטופל שאת האנרגייה שלו אנחנו מעבירים או אשמע את קולו, וזאת, עד כמה שהבנתי, עמ"נ שייראה שהפעולה חלה על משהו מוחשי ולא ייראה חלילה כמו שימוש בכוחות שאסור... אני לא מכירה את הרבנים האלה ולכן לא יודעת אם אני יכולה לסמוך עליהם. אשמח לדעת מה דעת הרב בנושא. תודה רבה!

הרב אדיר כהן

היכן שהטיפול על ידי מגע בשריר וכיוצא שנראה טבעי לחלוטין, יש להקל. היכן שהוא על ידי העברת אנרגיה, ההיתר לא פשוט, אבל אם יש צורך גם בזה הורה מרן ראש הישיבה להקל.

שאלת המשך: קינסיולוגיה מוח אחד

אני אשה חרדית למדתי שנתיים מוח אחד .כל טיפולי ,באמונה בקב"ה שנתן לגופינו חכמת הגוף לרפא עצמו .האם מותר להשתמש במטוטלת במקום בדיקת שריר ?

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן