Menu
שאל את הרב
print
אא

האם ישנו איסור להכין בשבת להכין עוגה מכיוון שישנו איסור בונה בשבת? ומה מברכים על עוגת פירות ומזונות ביחד? הרב יכול לחזק אותי בשמירת שבת?

הרב מצליח מאזוז

א. אסור להכין עוגה בשבת, משום איסור לש, ואם אופה את העוגה יש גם איסור מבשל, ולפעמים עוברים על איסורים נוספים כמו מחתך ועוד.

ב. עוגת פירות ומזונות ברכתה בורא מיני מזונות.

ג. מה שבקשת חיזוק בשמירת שבת קודש, הנה לך ציטוט מדברי הרמב"ם ז"ל (סדר זמנים, הלכות שבת פרק ל', הלכה טו'). השבת ועבודה זרה כל אחת משתיהן שקולה כנגד כל שאר מצוות התורה. והשבת היא האות שבין הקדוש ברוך הוא ובנינו לעולם. לפיכך כל העובר על שאר המצוות הרי הוא בכלל שאר רשעי ישראל, אבל מחלל שבת בפרהסיא הרי הוא כעובד עבודה זרה ושניהם כגויים לכל דבריהם. לפיכך משבח הנביא ואומר אשרי אנוש יעשה זאת ובן אדם יחזיק בה שומר שבת מחללו וגו'. וכל השומר את השבת כהלכתה ומכבדה ומענגה כפי כחו כבר מפורש בקבלה (פירוש – בדברי הנביא שקבל מה' יתברך). שכרו בעולם הזה יתר על השכר הצפון לעולם הבא שנאמר אז תתענג על ה' והרכבתיך על במותי ארץ והאכלתיך נחלת יעקב אביך כי פי ה' דבר, סוף ציטוט, תקראי זה לפחות פעם אחת בליל שבת וביום שבת בנחת ובהבנה וה' יהיה בעזרך וימלא משאלות ליבך לטובה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן