כיסוי תפילין
מקור הביטוי הוא בדברי חז”ל כגון במסכת חגיגה דף ט”ז ע”א. ואדרבה לפי מה שהבאתם שפי’ מלשון שטן באמת השדים הם מזיקים שטניים ולא סתם מזיקים.
ויש פירושים אחרים במפרשים למילה שדים בפסוקים שהזכרתם.
למדתי עם תפילין, הורדתי את התפילין כדי לאכול לחם, האם מותר לי לחזור להניח את התפילין אחרי שסיימתי את הלחם, ואני ממשיך לאכול דברים שברכתם האחרונה נפשות? בעיקרון אין איסור לאכול דברים אלו עם תפילין, אדרבא יש מצווה להיות עם תפילין, השאלה אם זה נחשב שאני עדיין בסעודת קבע, אם ברור לי שלא אוכל עוד לחם. האם האיסור הוא לאכול לחם עם תפילין, או להיות בסעודת קבע עם תפילין גם אם כבר לא אוכלים לחם? (היתה לי מחשבה אולי להמשיך לאכול דברים שברכתם שהכל, ולא דברים שברכתם אדמה, בגלל שאפשר להסתכל על אכילה זו כנפרדת מהסעודה, אז את דברי השהכל כבר פטרתי בברכת המים שלפני הסעודה, אבל על הירקות אולי אצטרך לברך)
מצינו באחרונים (עיין שו"ת יחו"ד ח"ה סי' מח') שכל הנטפל לסעודה, נחשב קבע, כמו הסעודה עצמה. ואע"פ שאין זה כלל מוחלט בכל מקום (עיין שו"ת מחקרי ארץ ח"ג סי' כא'), מכל מקום למעשה נלע"ד דשב ואל תעשה עדיף.