Menu
שאל את הרב
print
אא

כאשר מברכים את הבנות בליל שבת, האם רצוי לומר את פסוקי ברכת כהנים בלשון נקבה? (יצויין כי שאלתי באה בעקבות שראיתי בספר "עמוד ההוראה" (פרק כ"א) שמובא סיפור על הגאון רבי כלפון משה הכהן זצ"ל שכתבת קמיע לנכדתו, ולימים פתחו את הקמיע לראות מה רשום בו. ומצאו שרשם בו הפסוקים של ברכת כהנים "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום". ללא שמות, ללא ציורים וללא השבעת מלאכים... ובירחון אור תורה (כסליו התשס"ו) הביא מרן ראש הישיבה שליט"א סיפור זה בשם נכדו של רבנו רבי נסים הכהן שליט"א שהכיר מקרוב את הסיפור, והוסיף שם מרן שליט"א שכל המלים של ברכת כהנים, אפשר לקוראם גם בזכר וגם בנקבה, למשל: יברכֵךְ ה' וישמרֵךְ, אֵלַיִךְ, ויחוּנֵךְ, אֵלַיִךְ וישם לָךְ שלום").

הרב רחמים מאזוז

בספר עמוד ההוראה מביא לשון הקמיע, ואינו מנוקד בשמים יודעים איך לנקד. בד"כ כשמברכים את הבנים והבנות ביחד, קוראים כנוסח הפסוק, ומי שמברך את הבנות לבד יקראם כדת, והעיקר הכוונה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן