Menu
שאל את הרב
print
אא

א. והרי יש קושיה חזקה מאוד על הרמב"ם? -בעירובין צו: 'המוצא תכלת בשוק' דמספקינן האם נצבעו לשם ציצית או ללבושים אחרים, ואם כהרמב"ם ליכא ספיקא כלל, דהרי חציו צבוע בתכלת וחציו בלבן? ב. והלא הגר"א גם היה מקובל עצום ופסק כהראב"ד? - "בת יחידתא חוליא תכלת שבציצית. והוא חוט הרביעית כדעת הראב"ד וכמש"ש שכ"ה עיקר וכך הוא בספרי." (ספר יהל אור על הרעיא מהימנא פרשת פנחס דף רכ"ח ע"ב) א"כ-מדוע לא ללכת לפי הראב"ד שדעתו מתיישבת יותר בתלמוד ובספרי וגם יש לו מקור בקבלה?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

א. גם לדעת הרמב"ם אתה יכול לקחת חוט אחד ארוך שכולו תכלת, ולגזור אותו לשנים או לעשר (לפי הצורך) ולקשור אותו עם חוט לבן ויהא חציו לבן וחציו תכלת, ותטיל אותו עם עוד שלושה חוטי לבן והוא כשר לכתחילה.

ב. הגר"א הוא מקובל עצום, אבל אנחנו הספרדים קבלנו תמיד דעת רבנו האר"י בקבלה. וכבר לפנ"כ (בתשו' הקודמת) כתבנו שאין להכריע בין הראשונים בראיות, ורק שאנחנו הספרדים במקום שמרן לא גילה דעתו אנחנו הולכים על הרוב אחר הרמב"ם, ובפרט שאינו יחידאה ויש ראשונים ומקובלים רבים העומדים בשיטה זו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן