Menu
שאל את הרב
print
אא

אמה שלי עליה השלום נפטרה כ״ד בִּשְׁבָט תשע״ח ונקברה ב ג׳ בַּאֲדָר תשע״ח רציתי לדעת עד איזה תאריך אני צריך לומר קדיש ? איזה תאריך אני צריך לעשות סעודת אזכרה? באיזה תאריך אני צריך ללכת לבית הקברות ?בוף אחד עשר חודשים או בתאריך הקבורה

הרב אדיר כהן

בדרך כלל אזכרת השנה נקבעת לפי תאריך הפטירה ולא לפי תאריך הקבורה (עיין בספר חזון עובדיה – אבלות חלק ב' עמ' ר'). ומ"מ יש הנוהגים לעשות את תאריך האזכרה בשנה הראשונה ביום הקבורה (עיין בחזו"ע שם), וכן מנהג ג'רבא אם היה יום הקבורה מרוחק ג' ימים ויותר מיום המיתה (עיין ברית כהונה יו"ד מע' פ' אות י"ז). ואזכרת האחד עשר בכל אופן עושים ביום הקבורה (ברית כהונה שם).

לכן אזכרת האחד עשר תהיה בג' שבט, ואזכרת השנה, אם הוא מיוצאי ג'רבא בג' אדר, ואם לפי החזו"ע יותר נכון בכ"ד שבט. ועלייה לקבר בסוף הי"ב חודש, ואם יוכלו גם בסוף האחד עשר, תבוא עליהם ברכה.

אבל השנה תשע"ט, הבאה עלינו לטוב, היא שנה מעוברת, ויש מחלוקת גדולה מתי לערוך את אזכרת השנה, בסוף י"ב חודש או בסוף י"ג חודש. ודעת מו"ר ראש הישיבה נר"ו בספר מקור נאמן ח"א (סי' תשס"א) שאזכרת סוף הי"ב חודש היא  העיקרית, ועושים גם בסוף הי"ג חודש לחומרא בעלמא. ע"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן