Menu
שאל את הרב
print
אא

התחתנתי לפני שנה ומיד אחרי החתונה נכנסתי להריון ועוד לפני שחגגנו שנה לנישואין נולדה לנו בת(עוד לא הספקנו לבחור את התמונות של החתונה) היה לי הריון קשה עם הרבה סבל וכאבים שלא נמצא להם מרגוע לא ע"י תרופות ולא ע"י מנוחה במשך יותר מששה חודשים ובסיומן הייתה הלידה טראומתית בעבורי אני עכשיו חודשיים וחצי מהלידה ועוד לא התאוששתי מכיון שכתבתי את השאלה כבר והיא נמחקה לי בעת שניסיתי לשלוח אותה אני מתקשה לפרט שוב. זה מצער אותי כל פעם שאני נזכרת לכן כתבתי בקיצור טבלתי אחרי יותר משישים יום מכיון שלא פסקתי מלראות ותוך 10 ימים היה לי דימום שככל הנראה זה המחזור. לא יודעת איך לאכול את זה . גם כך קשה לי נורא . ברגע שאני עוצמת את עיני הכל עובר לי כמו סרט אימה ועוד יותר קשה לי רחוק מבעלי, המחשבה על הריון ולידה מכניסה אותי לדיכאון, אני מרגישה צורך להמנע מזה כדי להרגע ולנשום . חנוק לי . עצוב לי לשאול את הרב אם אני יכולה למנוע ואם כן באיזה דרך עדיף ?

נ.ב אשמח לדעת על הרצאות על איך כדאי לנהל את הקשר ביני לבין בעלי בזמן שאני נידה.

הרב אליהו מאדאר

אני מבין את הקושי הגדול שהיית בו, ושאת עכשיו נמצאת בו. אך כדאי לדעת כמה דברים. ראשית, תסתכלי על החצי הכוס המלאה ושב"ה נפקדתם מהר, יש אנשים מחכים לילדים שנה שנתיים ויותר, ואתם ב"ה נזכרתם לטובה וזכיתם לבת, תודו ע"ז ותשמחו בה והיא תהיה לכם למרגוע ושמחה. שנית, רוב הנשים אינן מצליחות ליטהר אחרי הלידה עד עבור חדשיים בערך ויש יותר, ואחר זמן חוזרות ורואות, והוא דבר רגיל ומצוי, וא"צ ליכנס ללחץ מחמת זה.שלישית, גם בזמן ההרחקות, א"צ להרגיש הרגשה רעה ח"ו, אתם עדיין באותו קשר ובאותה קרבה כמו בזמן טהרה. רק אסור בדברים שאוסרת ההלכה. וזה לא מוריד מהקשר והקרבה הפנימית ביניכם. וה' יתברך שברא את האיש והאשה ויודע את הצרכים שלהם, ציוה אותנו להתרחק בזמנים אלו, ובודאי שזה לטובתינו, ולמרגוע הנפשי של האדם. גם אם חושב להיפך שע"י הקרבה הגופנית יירגע וטוב לו, פעמים שאינו נכון, וכדאי לאדם לשמור מרחק ויתחזק ויבנה עצמו, וכשיגיע הזמן, הקרבה תהיה קרבה אמיתית וחזקה וקשר של קיימא.

במסגרת זו לא נוכל להאריך ולהרחיב בזה, ואיני יודע על הרצאות בהתנהגות בזמן זה, אפשר לחפש ולשאול. אבל מסתמא יש ספרים שנכתבו ע"ז, ואפשר לקרוא בהם אולי יעזור בס"ד.

ועכ"פ גבי עצם השאלה ליקח מניעה, לפי המובן מהשאלה שאת במצב לא פשוט כלל, ואני מניח שהדברים מדוייקים, אפשר ליקח מניעה בתחילה חצי שנה, ואח"כ לבדוק שוב אם המצב ממשיך או שמשתפר והיכן עומד.ולגבי הסוג יש היום הרבה סוגים, יש כדורים בכמה סוגים, יש מדבקות, יש התקן פנימי, ויש נרות. וצריך להתייעץ עם הרופאה שמכירה אותך ויודעת גם את המצב, שתייעץ מה שטוב לך. כי לא כל הגופות שוים בזה.

וה' יהיה בעזרך ויהיה לכם שמחה ורוגע, בריאות הנפש הגוף, ובשורות טובות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן