Menu
שאל את הרב
print
אא

נשואים כבר שנה וחצי. הרופאים מייעצים או לעשות ניתוח לא מסובך לתיקון צינוריות הזרע(וריקוצל) ואולי זה יעזור או לעשות הפרייה חוץ גופית עם סיכויים גבוהים. מה כבודו מייעץ לעשות? כמו כן, האם לדעת הרב יוצאים ידי חובת פרייה ורבייה בהפרייה חוץ גופית? האם ישנה בעיה הלכתית כלשהיא בהפריה מסוג זה? כמובן שמעדיפים להרות באופן טבעי ולצאת ידי חובת פרייה ורבייה לכל הדעות וגם לדעת המשפטי עוזיאל.

הרב אליהו מאדאר

א. תחילה יש לידע אם באמת יש בעיה אצל האשה או אצל האיש, אולי אין שום בעיה. ופעמים שיש עיכוב קצת, ונכון להמתין עד שנתיים, ובינתיים לעשות בדיקות אצל האשה, אם הכל אצלה תקין, אז לעבור לאיש.

ב. אם תימצא חלילה בעיה אצל האיש, אפשר לעשות הפרייה חיצונית, ואין בזה בעיה הלכתית ויוצאים י"ח המצוה. רק צריך שימת לב מיוחדת שלא יהיה שום בלבול וטעות ח"ו. והיום יש מקומות רבים שיש השגחות מסודרות, כמו מכון "פועה", או ארגון "בוני עולם". וכדאי להתייעץ עמם בענין שלכם, אולי יכולים לעזור בדרכים אלו או אחרים.

ג. ודאי עדיף בדרך טבעית, ואם הניתוח הנ"ל אין בו כל סכנה ולא יכול להזיק, נראה שעדיף לנסותו. ואם חלילה לא יצליח, לעשות הפרייה. ויש להתייעץ עם הנ"ל מה דעתם בזה.

ה' יהיה בעזרכם שתזכו לזרע קודש של קיימא בריא בקרוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן