Menu
שאל את הרב
print
אא

שמי בתיה ואני קרויה על שם אחותה הצעירה של סבתי, שנשרפה בגיל צעיר עם משפחתה בעת מנוסה במלח"ע 2. אני באיזשהו מקום מתחברת לשם ולשייכות שלו, אך עם זאת אני מרגישה שאיני ממצה את כל היכולות שלי בשל שמי. איני מצליחה לרוב לסיים את מה שהתחלתי, אם זה לימודים/קורסים/משימות וכו'. אני מרגישה שאני צועדת במקום בעוד שהזמן עובר ודבר לא משתנה. לרוב אני מתפזרת משום שאני מתחברת לכל תחום, ודי מצליחה בו לזמן קצר אבל מהר מאבדת את הכיוון. לדוגמה אני מאוד ראלית אך עם זאת מאוד הומנית, לפני שנתיים התחלתי תואר בהנדסה וכעת חושבת לעבור למשפטים וראיית חשבון. כמו כן פתחתי חברה עם שותף וכעת עוד אחת ויש הרבה קורסים שמעניינים אותי ואני רוצה לעשות במקביל. תחביבים שונים שצצים לי כמו לנגן על כלי ולצייר שאני מתחילה אותם גם כן. מה שמשותף לכלל הדברים הללו שאיני מצליחה לסיים אותם. יש לי פוטנציאל אדיר שאני לא מממשת ואיני מצליחה להבין מדוע. לפני מספר שנים אמי אמרה לי לשנות את שמי אם אני רוצה בלא כל סיבה. כנראה היא גם שמה לב לכך.אני מרגישה שהבעיה היא בשם, לאו דווקא לשנות אותו כליל אולי להוסיף שם שני או לבטא אחרת.

הרב אליהו מאדאר

לענ"ד הנקודות שבשאלה, אינן שייכות לשם. כי השם מצד עצמו טוב הוא ואין בו חשש. ומ"מ כיון שנקראת ע"ש אחת שקרה לה מה שקרה ב"מ, כבר ידוע שאינו כדאי. ולכן יש להוסיף שם אחר שמתאים לך, בעל משמעות טובה.

ובעיקר הנקודות שבשאלה, איני מכיר את מעשייך, ואפשר שהכל בסדר גמור, אבל אם אינו כן, כדאי להתחבר יותר לה' יתברך שהוא מקור הטוב והכל יכול. וזה ע"י תפילה אחת ביום בכוונה די בעמידה (תפילת שמונה עשרה), ונכון לקרוא כמה פרקי תהילים, ולהבין שהכל רק ממנו, ואף החכם הגדול, והמצליח ביותר, אם לא יעזרהו ה', לא יצא כלום, ולהחדיר את זה פנימה בלב באמת. ולפני כל מעשה ועסק וכיוצא, לישא עיניים לבורא שיצליחנו. ובעזהי"ת כל אשר תעשי תצליחי.

ועוד נקודה, אם חסר בצניעות, יש לתת לב על זה, וצריך וחובה להתלבש בצניעות, ולהזהר מחיבור עם אנשים ומייחוד עמהם, ולהתרחק מן הכיעור ומן הדומה לו. "כי ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך והיה מחניך קדוש". וכשיש שכינה וה' נמצא עם האדם, הכל יצליח.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן