יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ז באדר ב׳ ה׳תשע״ד – מרץ 29, 2014
מאת: פלוני | תאריך: י״ב בתשרי ה׳תשע״ו – ספטמבר 25, 2015
ובכל זאת האם אין לפחות להנהיג להגיד הלל בלי ברכה (כדעת רוב הפוסקים שאומרים להגיד הלל ביום זה על אף שיש פוסקים שאומרים שצריך לגמור את ההלל כמו הרב גורן והרב משאש זצ"ל למשל) ולוותר על התחנון ליום זה?? הרי עצם הקמת המדינה זה נס בפני עצמו זה שהשלטון חילוני זה גרוע אך עצם העובדה שלציבור שומר התורה והמצוות יש יד במדינה הזו ויש לו את היכולת לחולל מהפכות ושינויים וראינו זאת במהלך השנים: בתחום הכשרות,בתחום הצבאי ועוד.... אז מדוע לומר תחנון ולהתנהג רגיל ביום זה??
"ועל נסיך שבכל יום עמנו" ובכל זאת אומרים תחנון.
מאת: פלוני | תאריך: ז׳ בכסלו ה׳תשע״ו – נובמבר 19, 2015
במחילה מכת"ר אבל האם אפשר להשוות נסים שקורים כל יום לנס הקמת המדינה לאחר 2000 שנה? במידה וכן מדוע אפשר להשוות? במידה ולא מדוע להגיד תחנון ביום זה??? זה שהמדינה חילונית אני מסכים שזה מונע מאתנו לתקן תקנות כמו קריאת התורה ועל הניסים אבל הלל בלי ברכה ובלי הווידוי מדוע לא??
לדעתי מצינו את הנושא ואין כאן מקום להאריך
מאת: פלוני | תאריך: כ״א בכסלו ה׳תשע״ו – דצמבר 3, 2015
מחילה מכתר"ה אבל בחנוכה לא המצב הרוחני לא היה יותר טוב ואפילו יותר גרוע שמכרו את הכהונה גדולה כמו אבטיח בשוק עיין יומא ט. וע"ז ט. (נ"ל) ואפ"ה כת"ר הרמב"ם "וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתים שנה" וכן היו הרבה מלחמות אחרי נס חנוכה כמבואר בספר מקבים, ולכאורה תמוה המנהג להתעלם מהשגחת ה' עלינו והרי בג'רבא לא היו אומרים תחנון בז' מרחשון כי האקלים שלהם דומה לא"י וכן המנהג היה שחכם שקיבל גלימה מעשיר כל חביריו באותו מנין לא היו אומרים תחנון כדי לשמוח עם חבירו, ועוד שכתבו שתחנון אינו חמור לכמה ענינים כידוע, ואכמ"ל, וע"כ צריך עיון לכאורה?
הרב כתב על נושא זה לצפיה לחץ כאן
מאת: פלוני | תאריך: כ״ז בשבט ה׳תשע״ו – פברואר 6, 2016
מחילה מכת"ר, אבל אם הקב"ה לא היה מקבץ נדחינו לארץ ישראל כפי שעשה בתש"ח ולפניה, לא היה נשאר ילד אחד שיודע פסוק "שמע ישראל", וזאת אנו רואים ביהודי התפוצות לצערנו הרב. וידוע עניין חזקיהו המלך שלא אמר שירה ולא זכה(ואנחנו לא זכינו...) להיות משיח, והאם ראוי לא לכפות טובה כלפי ה' יתברך על הניסים העצומים, קיבוץ גלויות, פריחת עולם התורה והתשובה, שיבה לארץ ישראל ועוד ועוד?, וכך היא גאולתן של ישראל, ככל שהולכת היא רבה והולכת. בברכה,
1. גם ביהודי התפוצות יש מקומות שנשארו מדקדקים בתורה ובמצוות. ראה איזה קהילות גדולות יש בארצות הברית של יהודים החרדים לדבר ה'.
2. בודאי שצריך להודות לה' על שזכינו לעלות לארץ הקודש. רק השאלה אם צריך לתקן על כך הלל.
מאת: פלוני | תאריך: י״ב בניסן ה׳תשע״ו – אפריל 20, 2016
שלום הרב בימי החשמונאים חלק גדול מהעם היה מתייון ועבד עבודה זרה רח"ל וכבר בני החשמונאים הפכו למתיוונים וצדוקים ורצחו את רוב חכמי ישראל ואיש את אחיו ועדיין נקבע לומר הלל שמעתי הסבר יפה למע מביאים מנחת עומר משעורים שזה דבר גרוע (מאכל בהמה) ולא מחכים עד שיבשילו החיטים ללמדנו שגם כאשר לא הגענו לשלמות בגאולה כוון שהגענו למשהוא שראוי לציון די בזה כדי להודות
בפורים לא תקנו הלל כיון שעדיין עבדי אחשורוש אנו (מגילה דף י"ד עמוד א'), וכן כשעלו לבנות בנין בית המקדש השני ושבו ארצה לא תקנו הלל. ועיין עוד בספר מקור נאמן חלק ב' (סימן תתקמ"ג ותתקמ"ה)
מאת: פלוני | תאריך: ז׳ באייר ה׳תשע״ו – מאי 15, 2016
שלום הרב לאורך ההסטוריה היהודית נענשנו על שלא אמרנו הלל האם קיים מקרה אחד בו עם ישראל נענש על שאמר הלל יותר מדי האם זה לא סיבה מספיק טובה להגיד הלל
רבני הישיבה כבר ענו על הרבה שאלות כגון אלו ומיצינו את הנושא. תוכלו לחפש באתר ולמצוא את מבוקשכם בעזרת ה'.