Menu
שאל את הרב
print
אא

דיני ברכות אכילה לאחר זימון כשהוא אורח ביום חול - אם מישהו הצטרף לזימון כשהם אורחים אצל מישהו אחר המצטרף לזימון למעשה חשב להפסיק לאכול ופתאום בעל הבית הביא אבטיח או אוכל נוסף, הבנתי שמהדין יכול לאכול את זה לפני ברכת המזון על אף שהצטרף לזימון ועל אף שהתכוון להפסיק לאכול, וזאת בגלל שהוא אורח, אבל אם רוצה, האם יכול לברך בכל זאת ברכת המזון קודם ואחר כך לברך על האוכל הנוסף כולל ברכה אחרונה או שזה נקרא ברכה שאינה צריכה או שצריך לאכול דוקא לפני ברכת המזון כך שלא יברך ברכה אחרונה על האבטיח

הרב ירון ביתאן

ברכה שאפשר למנוע אמירתה ע"י איזון פעולה יש אומרים שצריך למנוע אמירתה ואם אינו עושה כן הרי נחשב שהוא גורם לברך ברכה שאינה צריכה ויש חולקים. ויש לחוש לדעת האוסרים זולת במקום השלמת מאה ברכות וכגון בשבת שיש לסמוך על המתירים. (ברכת ה' חלק א' פרק א' הלכה י') לפיכך יש לאכול את האבטיח או את האוכל הנוסף שהביאו לאורח לפני ברכת המזון כדי לא לגרום לברכה שאינה צריכה. ובשבת שמותר לגרום לברכה שאינה צריכה בשביל להשלים מאה ברכות יהיה מותר להקדים ברכת המזון.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן