Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול לגבי העדה ההודית - בני ישראל. אמרו לי דברים שלא נשמעים לי הגיוניים. אני מהעדה הזו . וסבי מיד כשעלה לארץ הקים בית כנסת בדימונה - עד היום מתפללים בו . הקפיד על קלה כבחמורה - שאיני יודעת אם בגלויות אחרות שמרו על כך. היינו קמים כל הנכדים לתפילת הנץ בחגים. - איך ? ?? אני פשוט לא מבינה איך אפשר לאמר את הדברים האלו על קהילה שלימה שכל כך הקפידו על ההלכות. נכון - עלו לארץ - ועברו את משבר החילוניות - כמו כל עדה אחרת. נכון -- יש סיפורים שעוברים מפה לאוזן. .. אבל האם משהו יכול לעצור את זה . אני בטוחה במאה אחוז שאני יהודיה כשרה ויותר מזה - אני מרגישה שיש לי על מי לסמוך ולהישען. אני לא רוצה אפילו לרשום את מה שאומרים עלינו.... גם אבי שחיו 2 משפחות יהודיות בכפר - את הסיפורים שלו - ודאי שרק יהודיים יכולים לחוות : *הם היו היחידים ששוחטים פעם בשנה - בפסח פרה והתושבים לא היו עושים להם דבר. *היו הולכים רגלית בחגים לבית הכנסת בעיר הקרובה. *"שמע ישראל" - פסוק שליווה אותם הכל עת. *הרצון והכמיהה התמידית לעלות לארץ ישראל - והסיפורים על ארץ ישראל

הרב אדיר כהן

יש ספר שלם של הראשון לציון בזמנו, הגאון ר' יצחק ניסים זצ"ל בשם "בני ישראל", שם יש מאמרים שלו ושל עוד מגדולי הרבנים והדיינים בזמנו, אשר הסכימו בכשרות עדה זו כשאר עדות ישראל. וכן היה מורה ובא גדול פוסקי זמננו מרן הראשון לציון הגאון רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, וראה באורך במאמרו של הדיין הגאון רבי ציון בוארון בקובץ ויען שמואל חלק י"ז (סימן י"ז) שכתב בהוראת מרן הגרע"י, שם הסיק שבני ישראל כשרים הם, ואין בהם שום תערובת גויים. ע"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן