איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
רציתי לשאול א. אם יש ימים בחודש/בשבוע שעדיף לא להתחתן בהם או אסור להתחתן בהם, ואם יש, מהם?
ב. אם אפשר שאמהּ ואביה של הכלה יקחו אותה לחופה במקום אם החתן ואמהּ, וה"ה לחתן אם אפשר שאביו ואמו יקחו אותו לחופה, או שאין לשנות המנהג.
מותר לשאת אשה בכל זמן (מלבד זמנים מסוימים שלא נושאים בהם נשים כגון בימי ספירת העומר עד ל"ד לעומר וכיוצ"ב) ורק בתור מנהג יש מקפידים שלא לישא אשה אלא בחצי הראשון של החודש (עיין הגהת מור"ם אה"ע סימן ס"ד ס"ג) ויש עוד ימים במהלך השנה שיש שנהגו להימנע מלהינשא בהם. אבל כ"ז מנהגים בעלמא, ובכל אופן מן הדין מותר הדבר בכל זמן ועט, ואדרבא אם עוד לא קיים החתן מצוות פריה ורביה כדאי להזדרז לדבר מצוה ושומר מצוה לא ידע דבר רע..