הכנת טחינה בשבת
מותר
חפצים שאינם מזוהים מחמת החושך בשבות יצחק (פ"ג עמ' לה) כתב בשם הגרו"מ זצ"ל והגרי"ש אלישיב זצ"ל דהרוצה לברור ספר מבין הספרים ובאור אין צריך הבחנה ורק בחושך אינם ניכרים, אם הוא מוציא ספר מהחושך לאור כדי לראות אם זהו חפצו הרי זה בורר [והסברא הוא כיון שהוא ספק פסולת מתוך אוכל]. האם נקטינן כן להלכה?
מסתבר שמותר שהרי לא הוציאם מתוך תערובת שהרי באור א"צ הבחנה ובפרט שי"א שאין איסור בורר בספרים כלל (עיין מנוח"א פח"ב פ"ז הכ"ז)
ושמעתי עצה בברירת ספרים בעלמא שהספר שהוציא יקרא בו מעט והוי ממילא כאוכל וא"כ גם למחמירים כאן אפשר להקל ע"י זה