בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
בראשית פרק טז פסוק יג ...אתה אל ראי... הגם... אחרי ראי. ראי הראשון נקוד חטף קמץ וחיריק, ראי השני חולם חיריק. מה הכלל לשוני זה?
ראי הראשון הוא שם דבר פירוש אתה אל (צירה) הראיה כמ"ש רש"י, ושם דבר מנוקד כך, רואי השני הוא פעולה – ראייתי, וכך מנוקדת פעולה.