לימוד המשנה בלי הבנה אין בזה שכר של לימוד תורה (החיד"א) ועוד. אבל אם מבין דברי המשנה בלי הטעמי הדבריםרק מה שכתוב יש בזה שכר של לימוד תורה,בזוהר הקדוש מועיל גם קריאה בלי הבנה. בפרק איזהו מקומן אפשר להבין בקלות וכדאי פעם ללמוד את זה שיהיה לו שכר גם של לימוד תורה דתקנו זה כדי שישלש שליש במקרא שליש במשנה ושליש בתלמוד.
תנ"ך צריך ללמוד אבל אם הוא בגיל הרך אפשר להשקיע בזה זמן חשוב. אבל כשהוא יותר מבוגר הוא צריך לדעת הלכות מה לעשות ומה לחדול שלא יכשל ולכן אם יש לו זמן מוגבל כדאי להשקיע בהלכות ופרק אחד תנ"ך בכל יום (אפשר בקריאה ומה שלא מובן שיסתכל במפרשים) ואם יש לו הרבה זמן ללמוד אז אפשר ללמוד פרק תנ"ך עם המפרשים אבל לא הרבה זמן לתנ"ך כי על זה כתוב בגמ' (לחלק מהדעות) מנעו בנכם מן ההגיון מפני שזה מושך ועיקר הלימוד בהלכה ובתלמוד.