Menu
שאל את הרב
print
אא

לא הבנתי מתשובת הרב הרב אומר שיש שכר של לימוד תורה גם אם לא מבין ככל שמדובר על תורה שבכתב כי עד כמה שאני יודע לפי המשנה ברורה וכן בילקוט יוסף כתוב שאם אין הבנה לא נחשב שכר של לימוד תורה בלי חילוק שנית האם שיר השירים או תהלים הוא החרגה לכלל זה או כמו שאמר הרב כל תורה שבכתב שנית לבעלי בית שהזמן שלהם מצומצם מה קודם אחרי לימוד הלכה לימוד תנ"ך עם באופן פשטני בפרט פשט התורה עצמה או הסבר התפילה אני מדבר בין היתר על משניות שבתפילה כמו פרק איזהו מקומן או ברק במה מדליקין וכדו' לא על תפילת 18 או קריאת שמע אני לדעתי חשבתי שקודם הוא לימוד תנ"ך כי בשביל להבין דברים צריך להבין מה כתוב בתנ"ך לפני משניות וגמרא האם נכון ?

הרב מאיר גבאי

לימוד המשנה בלי הבנה אין בזה שכר של לימוד תורה (החיד"א) ועוד. אבל אם מבין דברי המשנה בלי הטעמי הדבריםרק מה שכתוב יש בזה שכר של לימוד תורה,בזוהר הקדוש מועיל גם קריאה בלי הבנה. בפרק איזהו מקומן אפשר להבין בקלות וכדאי פעם ללמוד את זה שיהיה לו שכר גם של לימוד תורה דתקנו זה כדי שישלש שליש במקרא שליש במשנה ושליש בתלמוד.

תנ"ך צריך ללמוד אבל אם הוא בגיל הרך אפשר להשקיע בזה זמן חשוב. אבל כשהוא יותר מבוגר הוא צריך לדעת הלכות מה לעשות ומה לחדול שלא יכשל ולכן אם יש לו זמן מוגבל כדאי להשקיע בהלכות ופרק אחד תנ"ך בכל יום (אפשר בקריאה ומה שלא מובן שיסתכל במפרשים) ואם יש לו הרבה זמן ללמוד אז אפשר ללמוד פרק תנ"ך עם המפרשים אבל לא הרבה זמן לתנ"ך כי על זה כתוב בגמ' (לחלק מהדעות) מנעו בנכם מן ההגיון מפני שזה מושך ועיקר הלימוד בהלכה ובתלמוד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן