שאל את הרב
print
אא

אני בעל קורא מזה שנים רבות, לאחרונה חליתי והרופא המליץ לי שלא לצום (יוה"כ, ת"ב וכו'). ידוע לי כי לפי ההלכה מי שלא צם לא יכול לעלות לתורה ביום התענית, וכן לא להיות ש"צ. א. מדוע אינו יכול? שהרי הוא אנוס!! ב. אם הוא אוכל ושותה פחות מהשיעור, האם הוא יכול לקרוא בתורה, או להיות ש"צ? ג. מה הדין בכל הנ"ל אם אין אחר, או שהשני פחות מדקדק? ד. במידה ואני כן יכול לקרוא, האם עלי לומר לבעלי בית הכנסת שאינני צם?

הרב רזיאל כהן

א. אנוס רחמנא פטריא, ולא ייענש ח"ו על אכילתו, אבל מצד שני סוף סוף אינו מתענה (כמו ילד קטן שפטור לחלוטין מהצום אבל גם אינו מוציא את האנשים בקריאת התורה)

ב. ביום כיפור אפשר לעלות לתורה ולקרוא (עיין חזו"ע ימים נוראים עמ' שמ"ט) אבל בתשעה באב מי שאכל- אוכל כרגיל ואינו קורא ועולה לתורה, אא"כ חל בימים שבלא"ה קוראים בתורה.

ג. תחשוב שאינך נמצא בבית הכנסת (או שתאכל פחות מכשיעור גם בט"ב) 

ד. ביום הכיפורים תקרא כרגיל בלי להתפלפל עימם (אם אכלת רק לשיעורין אבל בט"ב תסביר להם פשר מניעתך מהקריאה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0