שאל את הרב
print
אא

בנוגע לסוגיית מניין חוטי התכלת בציצית. הרמ"א בסימן יב' בדין אם נקרעו חוטי הציצית פוסק כשיטת רבינו תם שאם נפסקו שלושה ראשים הציצית פסולה שמא זה משלושה חוטים , לכאורה שיטת רבינו תם מבוססת על כך שיש שני חוטי תכלת ושני חוטי לבן. האם לפי זה אשכנזים צריכים להטיל תכלת כשיטת תוספות כי כך נפסק ברמ"א?

הרב ירון ביתאן

שיטת ר"ת לא מבוססת על כך שיש שני חוטי תכלת, שהרי בזמן ר"ת עדין לא התגלה התכלת אלא כוונת ר"ת שהארבעה חוטי ציצית הם שניים כנגד הלבן ושניים כנגד התכלת ואם יפסקו שלושה חוטים יש חשש כנפסק כל מין האחד (כלומר כנגד מין האחד) וקצת מין האחר (כלומר כנגד מין האחר) ופסול.

ומעתה תבין שאין זה ענין לתכלת שהתגלה בזמנינו ואין לחייב את האשכנזים ללובשה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0