כיריים בפסח
אין חובה לקחת כירים חדשות, צריך לנקות אותם היטב ואח”כ לעשות להם הגעלה. ומכל מקום טוב שיהיו כירים לפסח.
שמענו מתלמיד חכם אחד שליט"א שבאפיית מצות עבודת יד אין די לומר "לשם מצת מצווה" אלא יש לפרש ולומר גם כן בפה "לשם שימור מחימוץ" ע"י כל אחד מהעושים במלאכת המצות, ושכוונה זו מעכבת עד כדי פסילת המצה. האם במצות עבודת יד של כסא רחמים ממושב ברכיה מקפידים על כך?
כמנדומני לפי מה שראיתי לפני כעשר שנים במודועות שם (במאפיית מצות) תלוי נוסח : כל מה שאעשה היום בעסק המצות לשמרן מחימוץ יהיה לשם מצת מצוה" אבל איני זוכר במאה אחוזים.
בעיקר חידשו של הת"ח שהזכרת לענ"ד הגזים יותר על המידה במחכ"ת ופוק חזי בשו"ת תפלה למשה ח"ב (ס"י) שבירר כשמלה שעיקר השימור הוא מחימוץ ועכ"ז הספיק לו הנוסח המפורסם "לשם מצת מצוה" וזהו מפני שהכוונה מבוררת בזה