Menu
שאל את הרב
print
אא

שמענו מתלמיד חכם אחד שליט"א שבאפיית מצות עבודת יד אין די לומר "לשם מצת מצווה" אלא יש לפרש ולומר גם כן בפה "לשם שימור מחימוץ" ע"י כל אחד מהעושים במלאכת המצות, ושכוונה זו מעכבת עד כדי פסילת המצה. האם במצות עבודת יד של כסא רחמים ממושב ברכיה מקפידים על כך?

הרב רזיאל כהן

כמנדומני לפי מה שראיתי לפני כעשר שנים במודועות שם (במאפיית מצות) תלוי נוסח : כל מה שאעשה היום בעסק המצות לשמרן מחימוץ יהיה לשם מצת מצוה" אבל איני זוכר במאה אחוזים.

בעיקר חידשו של הת"ח שהזכרת לענ"ד הגזים יותר על המידה במחכ"ת ופוק חזי בשו"ת תפלה למשה ח"ב (ס"י) שבירר כשמלה שעיקר השימור הוא מחימוץ ועכ"ז הספיק לו הנוסח המפורסם "לשם מצת מצוה" וזהו מפני שהכוונה מבוררת בזה 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן