Menu
שאל את הרב
print
אא

התברר לי לאחרונה,שהנני שייך להגדרת חז"ל לעניין 'בני תשע מידות' - מכיוון שהוריי לא קידשו עצמם בזמן התשמיש...ולכן,כל דבר שבקדושה קשה עליי נורא, אפילו בדברים פעוטים!! שאלתי היא: מה אעשה?! הכיצד אשוב בתשובה שלימה, ואתקן נפשי האומללה?? אנא עזרו לי,אני בוכה לקב"ה ללא הפסק...

הרב אדיר כהן

כבר צווח בכרוכיא על זה הגאון החסיד ר' אליעזר פאפו בספר "פלא יועץ:" (ערך זיווג) שאלה שלא מתקדשים בשעת תשמיש, נפש הם חובלים ובנים זרים ילדו, רעים וחטאים וטפשים, בנים משחיתים כל מום בם, וזה אכזריות גדולה יותר משוחטי הילדים וכו'. עיין שם דבריו הנמרצים. (אם כי צריך לדעת שצריך שהזווג יעשה בפיוס ובשמחה, לעיתים לקרב ולעיתים לרחק, והכל לפי הענין, ובפרט בדורנו זה). ומ"מ גם אם לא קידשו עצמם אין זה בכלל "תשע מידות". וגם לא ברור הדבר שלא קידשו עצמם (לפי מדרגתם), ולא ניתנה תורה למלאכי השרת.

ומ"מ אף לגבי בן הנדה שהוא איסור גמור, וחיבים כרת, והולד פגום, כתבו חכמי הדורות שאפשר ע"י לימוד התורה בקדושה ובטהרה לתקן הפגם, וכל שכן שנולד להורים ששומרים טהרת המשפחה שזה דבר גדול (ובפרט בדור זה), אשריהם ואשריו, שאם יקפיד לקבוע עיתים לתורה בקדושה וטהרה, בחשק ובשמחה, יפתחו לו מעיינות החכמה, והבא ליטהר מסייעין בידו מו השמים, כפל כפליים, ולפום צערא אגרא, ויזכה לעלות מעלה מעלה בתורה ויראת ה' טהורה. אמן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן