זמן משלוח מנות בפורים
כתב בתרומת הדשן (ח”א סי’ קי”א) שטעם משלוח מנות הוא שיהיה לכל אחד די סיפוקו לסעודת פורים. ויש אמנם טעמים אחרים, אבל לפי טעם זה א”א לצאת ידי חובה כאשר הדבר לא ראוי לאכול ביום פורים.
בגמרא (מגילה ד:) מובא שאונו מוקפת חומה מימות יהושע בן נון והארכיאולוגים אומרים שאור יהודה נמצאת במקום שבו היתה אונו והשאלה האם יש ענין לקרוא את המגילה באור יהודה מספק ביום ט"ו?
כתבתי בנדון דומה בס”ד בחקרי ארץ ח”ג והמסקנא שא”צ להחמיר, ומי שרוצה לחשוש – יחמיר לעצמו ובצנעה בלבד, לקרוא גם ביום ט”ו ללא ברכה