Menu
שאל את הרב
print
אא

1. מה דעת הרב בשמיעת שירים והליכה להופעות בימינו? מה הדין בזמר לא כשר ומילים כשרות ? מתי נחשב זמר ללא כשר? 2. האם מותר לכתוב חידושי תורה סיכומים וכדומה , לפני קריאת ברכות התורה?ואם לא , אז מדוע הרב כתב ש "כתיבה לאו כלימוד דמי" (מקור נאמן ב סימן תרמב)? 3. שמעתי בשם הרב שאסור ללכת עם שעון בשבת , מה יהיה הדין במקרה של אדם שגם אם השעון יתקלקל הוא ישאיר אותו וילבש אותו למרות שהוא לא מראה את השעה עד שיתקנו או שיקנה שעון חדש? 4. מה דעת הרב בלעשות תענית דיבור עם קריאת תהילים כל היום לבחורי ישיבה? ואם כן , מה הדין שהחברותא מתנגד , והאם יש נפקא מינה לכמה זמן החברותא שמתבטלת? 5. באחד השיעורים האחרונים הרב דיבר על כך שיש טעיות בתרגומים מערבית ברמב"ם וכדומה , על איזה תרגום הרב ממליץ לרמב"ם ולספר הכוזרי? 6. במציאות שלאדם אין שירותים ליד החדר ובשביל להגיע לשירותים הוא צריך ללכת בחוץ תחת כיפת השמיים, מה יעשה בנטילה של הבוקר ? (יש אפשרות ליטול גם בחדר ) 7. בלימוד נ"ך בבקיאות לאדם שלא למד עדין הכול , איזה פרשנים יש ללמוד על הסדר ? 8. מה דעת הרב לגבי כניסת כהנים לקבר רחל ומערת המכפלה? 9. האם מותר ללמוד בספר "היסטריה" על רבנים וכדומה, שאני יודע שהכותב הוא "רשע" למרות שיש לו הסכמות על ספרו? 10. האם מותר לשנן וללמוד פרטים טכניים על גדולי ישראל בבית הכסא (כגון תאריכי לידה ופטירה ,מי היו תלמידיהם/ רבותם,מקום מגורים)? 11. האם מותר לטוס לאומן? ואם כן מה המקור? 12. מדוע לא אומרים הלל על אתחלתא דגאולה בגשמיות ? ומה גם שיש התרבות וגדילה של התורה

מערכת האתר

1. בעניין שמיעת שירים והליכה לערבי שירה יש תשובה באתר לצפיה לחץ כאן ובעניין זמר חיולני ששר שיר דתי לחץ כאן

2. כתיבת דברי תורה קודם ברכת התורה מרן הש"ע בסימן מ"ז אסר ועיין משנ"ב שם

3. ענידת שעון בשבת אסורה גם למי שהוא עצמו ילבש כך.

4. מרן ראש הישיבה ממליץ גם לבחורי ישיבה לעשות תענית דיבור ואפשר לעשות תענית דיבור בשבת וכך נוהגים בישיבה לעשות פעם אחת ביום אחד ופעם אחת בשבת.

5. מרן שליט"א ממליץ על תרגום של הרב קאפח זצ"ל.

6. ילך פחות פחות מארבע אמות ואין חדר אחד נחשב כארבע אמות לעניין זה. 

7. מרן שליט"א ממליץ למתחילים רש"י ומצודות.

8.בעניין כניסת כהנים לקבר רחל ומערת המכפלה יש תשובה באתר לצפיה לחץ כאן .

9. דעת מרן שליט"א שאין ללמוד בספרים אלו ואכמ"ל.

10. מותר ולא דומה ללימוד דקדוק ששם חששו שיזכר בפסוקים וכדו'.

11. בעניין טיסה לאומן והמסתעף יש ע"ז אריכות באתר הישיבה לצפיה לחץ כאן  .

 12. בעניין אמירת הלל ביום העצמאות יש אריכות דברים באתר הישיבה לצפיה לחץ כאן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן