שאל את הרב
print
אא

דעת מרן הגרע"י זצ"ל ביחו"ד ח"ה סי' נד וכן ביבי"א ח"ט סי' קח, שאפשר להקל בבישולי גויים בבתי מלון ובמסעדות בבעלות יהודי אם המשגיח כשרות מדליק את האש בלבד מחמת ס"ס. ספק הדלקת האש מועיל לבישולי גויים ואת"ל שלא שמא בבתי ישראל אין בישולי גויים ולמרות שהב"י לא קיבל את שתי הדעות הנ"ל ודחאם כאשר שניהם מגיעים ביחד הוי ס"ס נגד מרן שלא דיבר בכהאי גוונא ומותר. הואיל ומרן הגרע"י די דעה יחידאה בנושא זה שהרי הוא מקל נגד מרן, רציתי לשאול מהי דעתו של מרן רה"י ושל הגר"מ הלוי אם דיברו בנושא זה? האם ידוע לכת"ר עוד רבנים גדולים שהתירו כי הגר"מ אליהו והגרב"צ אבא שאול החמירו בנידון זה?

הרב לירן ישי

לא שמעתי ונראה שדעת מרן רה"י להחמיר, ולפי מה ששמענו שגם הרב משה לוי זצ"ל היה מחמיר בזה.

בהליכ"ע ח"ז נראה שמי שמיקל יש לו ע"מ לסמוך.

אולם בסופגניות שכתב ביחו"ד (ח" ה סימן נ"ג) שיש צירוף שדעת ר"ת דינה כפת ומהני הדלקת האש גם לדעת מרן אפשר לסמוך להקל וכמו שפסקנו בעניותינו בהוראה ברורה (סימן קי"ב אות כ"ו ובשער הציון שם)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0