Menu
שאל את הרב
print
אא

אני נזקק יחסית הרבה לקנח את האף, ותמיד מסתובב עם טישו, למשל בכל תפילה אני לוקח איתי לביה"כ כמות יפה של נייירות טישו בכיס. אני רגיל במהלך השבוע להניח את הטישו המשומשים באחד הכיסים, עד שארוקן אותם לאשפה. אני תוהה שמא יש בכך בעיה בשבת, כי אולי הניירות הם מוקצים, ואזי אסור לי להניח אותם בכיס, אלא עלי לטלטל מיד לפח, כל עוד הם בידי. מנגד, אמרתי לעצמי שלמעשה הם אינם מוקצים, שכן אני יכול להשתמש - ומעשים שבכל יום, בין שלי ובין של שאר אינשי דעלמא - שמשתמשים פעם שנייה בטישו משומש בעת הצורך, בפרט אם הוא נמצא אצלם בכיס. למעשה, הדבר יהא טורח רב, לגשת בכל פעם לפח, וגם מטרד לסביבתי. מה עוד שאני בהחלט מכוון לא להקצות דעתי מן הטישו המלוכלים, ויודע שתמיד יש סיכוי כלשהו שאולי אשתמש בהם פעם נוספת. א. האם יש בעיה בהנחת הטישו בכיס? ב. האם מותר להוציא את הטישו מהכיס ולזרוק לפח עם היחד, או שיש לטלטל מן הצד?

הרב אהרן מאזוז

ניירות אלו אינם מוקצה כדין שברי כלים שכל זמן שראויים לאיזו מלאכה מותר לטלטלם אא"כ זרקם לאשפה מע"ש שנעשו מוקצה כמבואר בש"ע סימן ש"ח (ס' ד'-ה')

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן