יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
במחילה כבוד הרב, המשך תגובתי ג. פשוט שאנו נוהגים כפי שהורו לנו חז"ל וכתוב שרבי אלעזר בן עזריה לא זכה שתאמר יציאת מצרים בלילות עד שדרשה בן זומא. חכמים טענו שפרשה שלישית יש לקרוא בבוקר בלבד אם כן זה חידוש שצריך לקרוא גם בלילה וכך נקבע אחרת עוברים על הוראת חז"ל. אם כך נקבע, עולה שבימות המשיח צריך להפסיק לקרוא פרשה שלישית בק"ש (שהלכה כבן זומא שמזכירים יציאת מצרים בימים ובלילות ולא מזכירים כלל בימות המשיח) שעניינה הזכרת יציאת מצרים וזה היה כל מטרת הדיון
במחילה בתשובתי הקודמת תפסתי את כבודו על המלים "ברכה לבטלה" ועתה אני רואה שכבודו חזר בו ומדבר על שינוי מתקנת חז"ל.
והנה יש כמה דברים בתפלה שלכאו' אפילו בימינו קודם בא המשיח היו צריכים להשתנות מכל מיני סיבות – כמו ברכת ברך עלינו רק מז' בחשון ועוד אחרים- ואין לנו רשות לשנות ולנגוע עד כי יבוא שילה ולו יקהת עמים ויחדש את הסנהדרין ביב"א