Menu
שאל את הרב
print
אא

במחילה כבוד הרב, המשך תגובתי ג. פשוט שאנו נוהגים כפי שהורו לנו חז"ל וכתוב שרבי אלעזר בן עזריה לא זכה שתאמר יציאת מצרים בלילות עד שדרשה בן זומא. חכמים טענו שפרשה שלישית יש לקרוא בבוקר בלבד אם כן זה חידוש שצריך לקרוא גם בלילה וכך נקבע אחרת עוברים על הוראת חז"ל. אם כך נקבע, עולה שבימות המשיח צריך להפסיק לקרוא פרשה שלישית בק"ש (שהלכה כבן זומא שמזכירים יציאת מצרים בימים ובלילות ולא מזכירים כלל בימות המשיח) שעניינה הזכרת יציאת מצרים וזה היה כל מטרת הדיון

הרב שלמה יהונתן מאזוז

במחילה בתשובתי הקודמת תפסתי את כבודו על המלים "ברכה לבטלה" ועתה אני רואה שכבודו חזר בו ומדבר על שינוי מתקנת חז"ל.

והנה יש כמה דברים בתפלה שלכאו' אפילו בימינו קודם בא המשיח היו צריכים להשתנות מכל מיני סיבות – כמו ברכת ברך עלינו רק מז' בחשון ועוד אחרים- ואין לנו רשות לשנות ולנגוע עד כי יבוא שילה ולו יקהת עמים ויחדש את הסנהדרין ביב"א

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן