Menu
שאל את הרב
print
אא

א. לא טיב התקופה קובע אם אנו נמצאים בימות המשיח- אפרט בהמשך. חיזקיהו לא יכל להיות משיח ללא עצמאות ושלטון פוליטי ולמדתי שמשיח בן יוסף הוא ההכנה למשיח בן דויד. תחילה גאולה פוליטית שהיא היסוד והבסיס לגאולה הרוחנית שתשפיע על העולם כולו. שכן כל אידיאל אף הנעלה ביותר זקוק למסגרת כדי שיהיה אפשר להגשימו. ב. חז"ל שחיו בזמן הגלות אמרו במפורש שמה שמבדיל בין זמנם לימות המשיח הוא שיעבוד המלכויות ולפי הדיון במסכת ברכות עולה בבירור שהקריטריון הוא קיבוץ הגלויות והעצמאות המדינית שכן חז"ל בחרו את הפסוק מהנביא ירמיה שמזכיר את קיבוץ הגלויות ולא את הניסים בניגוד לדברי הרב. ויש לשאול היכן ראו חכמים שהפסוק מדבר על ימות המשיח? מכאן לומדים שלדעת חכמים ימות המשיח מתאפיינים בשני הקריטריונים האלו- קיבוץ גלויות ועצמאות מדינית, וכיוון שלמדינת ישראל יש דין מלכות תמה גלות אדום, אם כן אנו בגאולה. עולה מכך שהניסים ומלך המשיח הוא שלב אחר בגאולה. במחילה אשלים סעיף ג בפניה הבא

הרב שלמה יהונתן מאזוז

א. לחזקיהו ולבית חשמונאי היתה עצמאות ושלטון פולטי הרבה יותר מהיום. הם לא היו תלויים באימפריות אלא נפלו לפניהם. משיח בן יוסף הוא אדם קדוש מורם מעם שיעשה את מלחמות ישראל לפני בא משיח בן דוד, ואפילו משיח בן יוסף עוד לא זכינו לראות.

ב. אבל מדובר בקיבוץ גליות בדרך נס כמבואר בישעיה י"א, וזו כוונת הכתוב בירמיה כמבואר בתרגום יונתן. ואם לא כן במה חשוב זה מיצ"מ? ומה ששאלת מהיכן למדו חז"ל שמדובר בימות המשיח? הדבר ברור שקיבוץ גליות הוא חלק מתהליך הגאולה. אבל הוא אינו הגאולה וכמו שאנו מתפללים בתפילת עמידה – קיבוץ גליות -נפילת שלטון בג"ץ- איבוד המינות- חיזוק הרבנות הראשית ושאר החכמים ואח"כ בנין בית המקדש וביאת משיח צדקנו.

(איני יודע ע"פ מה קבעת שיש למדינת ישראל דין מלכות אולי כוונתך לדינא דמלכותא דינא? אבל זה לא קשור לזה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן