שאל את הרב
אכן אני כבר ראיתי את זה, אבל עדיין היתה לי שאלה. ממה שהשיבו מקודם היה נראה שאין מרן ראש הישיבה נוהג כן אלא מעטם חומרא בעלמא (וכפי הנראה כן הוא דעת כמה רבנים בענין זה, שלובשים תכלת רק בטלית קטן), אבל הרי אמר במקורות שהבאתי שקרוב לודאי שהוא התכלת האמיתי, ואם באמת הדבר כן לכאורה צריכים לחוש לספק דאורייתא, ואפילו בספק השקול צריכים להחמיר, כל שכן בקרוב לודאי. ואי אפשר לפטור מטעם שהוא דבר חדש. ואולי לא נתכוון הרב לומר שהוא אפילו ספק, שלא שלפי הנראה הוא קרוב לודאי, אבל באמת לדינא לא חשוב אפילו ספק השקול, ולכן אין לחייב ללבוש תכלת. או דלמא דעתו שבאמת הוא קרוב לודאי, ומטעם אחר פטורים.
הרב שלמה יהונתן מאזוז
באחד מעלוני בית נאמן מרן רה"י הרחיב להסביר מדוע לא שייך בזה סד"א ואמ"א כעת
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור