שאל את הרב
print
אא

האם הרב חוויתה בספריו מתמודד אם שאלות שהתחילו בתקופתו( חוץ מעליית הנוער ואליאנס)

הרב אדיר כהן

בודאי . יש תשובה בשו"ת שמחת כהן חאו"ח (סימן קנ"ז) על מעמדה של העיר אילת אם נחשבת כארץ ישראל לעניין יו"ט שני של גליות. וכן בשמח"כ שם (סימן נ"ד) על ברכת הגומל לעולים לא"י ועושים תחנת ביניים בצרפת. וכן יש שם כמה שאלות בענייני חשמל בשבת ושעון שבת (סימן ס"ט -ע"ד). וכן יש שם (סימן ק"א) אודות ברכת ההלל בר"ח כמנהג ג'רבא היכן שעלו לארץ ושם לא נהוגים לברך בר"ח. וכן יש שם (סימן ו') על נטילה בבית הכסא. ושם (סימן ז') אודות נטילת ידייפם מברז. וכן שם (חיו"ד סימן קי"א) אודות מכירה בשמיטה ועוד ועוד.

שאלת המשך:

אכן אני כבר ראיתי את זה, אבל עדיין היתה לי שאלה. ממה שהשיבו מקודם היה נראה שאין מרן ראש הישיבה נוהג כן אלא מעטם חומרא בעלמא (וכפי הנראה כן הוא דעת כמה רבנים בענין זה, שלובשים תכלת רק בטלית קטן), אבל הרי אמר במקורות שהבאתי שקרוב לודאי שהוא התכלת האמיתי, ואם באמת הדבר כן לכאורה צריכים לחוש לספק דאורייתא, ואפילו בספק השקול צריכים להחמיר, כל שכן בקרוב לודאי. ואי אפשר לפטור מטעם שהוא דבר חדש. ואולי לא נתכוון הרב לומר שהוא אפילו ספק, שלא שלפי הנראה הוא קרוב לודאי, אבל באמת לדינא לא חשוב אפילו ספק השקול, ולכן אין לחייב ללבוש תכלת. או דלמא דעתו שבאמת הוא קרוב לודאי, ומטעם אחר פטורים.

הרב יהונתן מאזוז

באחד מעלוני בית נאמן מרן רה"י הרחיב להסביר מדוע לא שייך בזה סד"א ואמ"א כעת
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0