Menu
שאל את הרב
print
אא

1. המתאחר לבוא לתפילה ויכול להספיק לקרוא ברוך שאמר, אשרי וישתבח ולהצטרף לחזן בחזרה בלבד, או לוותר על פסוקי דזמרא בכלל ולהספיק עם הציבור תפילת העמידה. מה עדיף? 2. כאשר מספיק רק להתפלל עם החזן את החזרה ולא עם הציבור, האם צריך לקרוא עמו בלחש את כל התפלה, רק עד קדושה או משהו אחר? תודה רבה

רבני בית ההוראה

א. להפסיד פסוקי דזמרה אינו ראוי, ור' יוסי בגמרא (שבת קי"ט ע"ב) שיבח מאוד במעלת אומרם. וגם תפלה יחד עם החזרה לא טוב, שמפסיד י"ט אמנים ועכ"פ בדיעבד נראה שבאופן שיכול לומר פסוקי דזמרה וגם להגיע יחד עם החזן לחזרה ולהתפלל עמו יחד – יעשה כן משיאמר פסוקי דזמרה לאחר התפילה [ אף שיש מפקפקים במעלת תפילה עם החזן עיין בפמ"ג א"א (סימן ק"ט אות ב') ומ"מ מעיקר הדין נראה שיש בזה מעלת  תפילה בציבור וכן עיקר ועיין בשו"ת מחקרי ארץ ח"ג (סימן ו') ואפילו אם לא יספיק להגיע עם החזן רק אחר הקדודה, גם עדיף שיעשה כן (עיין בשו"ת הנ"ל סימן ז')
ב א"צ להתפלל יחד מילה במילה. אלא צריך להקפיד על ג' דברים א לומר קדושה יחד עם החזן. ב להשתדל להגיע "למודים"יחד עם החזן כדי שיכרע כשכולם כורעים. ג שיסיים קודם הקדיש את תפלתו . וכמ"ש כל זה בש"ע (סימן ק"ט) ועיין עוד בשו"ת ויען שמואל חי"ז (סימן מ"ה) בענייין אמירת מודים יחד עם הש"צ ואכמ"ל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן