Menu
שאל את הרב
print
אא

הב"ש בחו"מ ס' קכ"ו ס"ק י"א כותב לגבי צורת כתיבת יום החודש בגט כהאי לשנא: "המנין מועט בלשון זכר אחד ולא אחת ומנין מרובה בלשון נקבה" מה הפשט בדבריו? למה דוקא מנין מרובה נהיה לשון נקבה?

הרב מאיר גבאי

נראה כוונת הב"ש (ס"ק י' כצ"ל) שהמספרים אחד עשר, שנים עשר, שלשה עשר וכו' שְנֵים שזה אחדות לשון זכר עָשָר (שזה עשרות ) לשון נקבה בגלל שאין ה' בסוף כמו שלוש ארבע חמש שאין ה' בסוף הוא לשון נקבה משא"כ שלושה ארבעה וחמשה.

ולענ"ד קשה מנליה לרבנו הב"ש שזה לשון נקבה, אמנם עֶשֶר זה נקבה ועשרה זה זכר. אבל כשבא בסמיכות שנים עָשָר שניהם לשון זכר ולנקבה שתים עשרה כמ"ש בסוף פרשת נשא (ז' פ"ד) קערות כסף שתים עשרה מזרקי כסף שנים עשר רואים שבסמיכות לזכר מורדים ה' ולנקבה שמים ה' 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן